Registratiebewijs vaartuig kwijt

U bent verplicht uw registratiebewijs aan boord of bij u te hebben als u gebruik maakt van uw vaartuig (motorboot, waterscooter of jetski) met Nederlands registratieteken. Deze verplichting geldt voor ieder vaartuig dat korter is dan 20 meter en sneller vaart dan 20 kilometer per uur. Ook als u uw vaartuig wilt verkopen, heeft u dit bewijs nodig.

Als u uw registratiebewijs kwijt bent, moet u dus een vervangend bewijs aanvragen. Wilt u een vervangend registratiebewijs aanvragen, neem dan contact op met RDW Klantenservice. Zij sturen u een aanvraagformulier toe.

Nadat uw aanvraag en betaling voor het vervangende registratiebewijs binnen zijn, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een registratiebewijs op creditcardformaat toe. Dit geldt alleen als het vaartuig op uw (bedrijfs-)naam staat geregistreerd.
Woont u in Nederland, dan stuurt de RDW het registratiebewijs naar het adres waarop u bij uw gemeente staat ingeschreven. Woont u in het buitenland, dan stuurt de RDW het registratiebewijs naar het adres dat u heeft opgegeven. Staat het vaartuig op naam van uw bedrijf, dan stuurt de RDW het registratiebewijs naar het adres waarop uw bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK).Het hangt van de postbezorging af, wanneer u het registratiebewijs precies ontvangt.
 

Afhandeltijd in het hoogseizoen

In het hoogseizoen is de afhandeltijd van een aanvraag langer. Deze kan oplopen tot maximaal 3 weken. Het hoogseizoen is van juni tot september.
 
Vervangend registratiebewijs snelle motorboot 31,50
 
 

 

 

 

Ga naar de navigatie