Tellerstand corrigeren

Bent u de eigenaar/houder van een personenauto of lichte bedrijfsauto en klopt de bij de RDW geregistreerde tellerstand niet? Dan is het belangrijk om deze te laten wijzigen (corrigeren).

Vaak kan het bedrijf dat de laatste tellerstand van uw voertuig heeft geregistreerd de correctie direct online voor u uitvoeren. Lukt dit niet, dan kunt u zelf, of het RDW-erkend bedrijf, een correctieverzoek indienen bij de RDW.


Correctieverzoek indienen

Zo dient u een correctieverzoek in:
  1. Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Bijvoorbeeld: een factuur, werkplaatshistorie, een werkorder van het garagebedrijf, een volledig ingevuld onderhoudsboekje, of een volledige lease- of tankhistorie. 
  2. Vul het Correctieformulier tellerstand volledig in en stuur de bewijsstukken mee.   
  3. De RDW beoordeelt het correctieverzoek binnen 5 werkdagen.
  4. Na goedkeuring corrigeert de RDW de tellerstand in het register. Daarvan ontvangt u een bevestiging per post of e-mail.
  5. Bij twijfel vraagt de RDW u om extra bewijsstukken.
 

Documenten die u moet meesturen

  • Zoveel mogelijk bewijsstukken. Hieruit moet blijken dat de geregistreerde tellerstand onjuist is en wat de juiste tellerstand moet zijn.
  • Als u een verzoek indient namens de geregistreerde eigenaar/houder:
    een door de geregistreerde eigenaar/houder geschreven en ondertekende machtiging.
  • Als u een verzoekt indient als rechtspersoon:
    een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 jaar).
  • Als u een verzoek indient als erkend bedrijf:
    een kopie van de bedrijfsvoorraadpas.


Schriftelijke aanvraag

Als u de correctie niet online kunt aanvragen, neem dan contact op met de RDW Klantenservice. U krijgt dan een correctieformulier thuisgestuurd.
Ga naar de navigatie