Wij vinden jouw privacy belangrijk. Deze website gebruikt geen cookies die jouw gegevens bijhouden. Voor de chatfunctie maken we gebruik van de dienst Genesys. Hiervoor is één cookie nodig. Deze wordt pas geplaatst als je akkoord gaat en wordt alleen gebruikt om de chat te laten werken. Wil je de cookie niet accepteren maar wel contact met RDW? Kijk dan op onze contactpagina voor andere contactmogelijkheden. Lees meer over het gebruik en resetten van cookies op onze cookiepagina.
Kentekenbewijs kwijt
Bent u uw kentekenbewijs kwijt of is dit gestolen of beschadigd? Vraag hier een nieuw kentekenbewijs aan. U krijgt automatisch een nieuwe tenaamstellingscode. Ook als u een deel van het papieren kentekenbewijs (bijvoorbeeld uw Overschrijvingsbewijs) kwijt bent, heeft u een nieuw kentekenbewijs nodig.
Let op. Heeft u een aanvraag gedaan en vindt u uw oude kentekenbewijs daarna weer terug? U kunt de aanvraag niet stoppen. U krijgt ook geen geld terug.
Voorwaarden
U kunt in deze situaties een nieuw kentekenbewijs aanvragen:
- Het voertuig staat op uw naam of op naam van uw bedrijf
of - U geeft iemand anders toestemming om het namens u aan te vragen.
Nieuw kentekenbewijs aanvragen
-
Pak de meldcode erbij (4 cijfers). Let op: dit is niet hetzelfde als de tenaamstellingscode (9 cijfers). Lees hier waar u de meldcode kunt vinden.
-
Kentekenbewijs aanvragen
Klik op Kentekenbewijs aanvragen. Kies voor ‘Kentekencard met tenaamstellingscode aanvragen’. U betaalt de kosten via iDEAL.
-
-
Wij sturen het kentekenbewijs naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder, zoals dat bij de gemeente is geregistreerd. Het is niet erg als er een oud adres op het kentekenbewijs staat. Wanneer u het kentekenbewijs ontvangt, hangt af van de postbezorging.
-
Had u een papieren kentekenbewijs? Knip dan na ontvangst van uw nieuwe kentekenbewijs de oude papieren kentekendelen door. Had u een kentekencard? Gooi dan de 'oude' tenaamstellingscode weg. Deze is niet meer geldig.
-
U houdt hetzelfde kenteken.