Navigatie overslaan Direct naar zoeken

Kentekenbewijs kwijt

Bent u uw kentekenbewijs kwijt of is dit gestolen of beschadigd? Vraag hier een nieuw kentekenbewijs aan. U krijgt automatisch een nieuwe tenaamstellingscode. Ook als u een deel van het papieren kentekenbewijs (bijvoorbeeld uw Overschrijvingsbewijs) kwijt bent, heeft u een nieuw kentekenbewijs nodig.

Voorwaarden 

U kunt in deze situaties een nieuw kentekenbewijs aanvragen: 

  • Het voertuig staat op uw naam of op naam van uw bedrijf 
    of
  • U geeft iemand anders toestemming om het namens u aan te vragen.

Alleen code kwijt

Bent u alleen (een deel van) uw tenaamstellingscode  kwijt? Ga dan naar ‘Tenaamstellingscode kwijt’.

 

Nieuw kentekenbewijs aanvragen

  1. Pak de meldcode  erbij (4 cijfers). Let op: dit is niet hetzelfde als de tenaamstellingscode (9 cijfers).  Lees hier waar u de meldcode kunt vinden
  2. Klik op Kentekenbewijs aanvragen. Kies voor ‘Kentekencard met tenaamstellingscode aanvragen’. U betaalt de kosten via iDEAL.

    Kentekenbewijs aanvragen
  3. U ontvangt een nieuw kentekenbewijs en automatisch een nieuwe tenaamstellingscode.  Zie bezorgtijd
  4. Wij sturen het kentekenbewijs naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder, zoals dat bij de gemeente is geregistreerd. Het is niet erg als er een oud adres op het kentekenbewijs staat. 

  5. Had u een papieren kentekenbewijs? Knip dan na ontvangst van uw nieuwe kentekenbewijs de oude papieren kentekendelen door.
    Had u een kentekencard? Gooi  dan de 'oude' tenaamstellingscode weg. Deze is niet meer geldig. 

  6. U houdt hetzelfde kenteken. 

Heeft deze informatie u geholpen?