Particuliere dienstverlening 

Hier vindt u een overzicht van afwijkende dienstverlening in verband met corona.

Wat wilt u doen?  Waar kunt u terecht?
Uitvoeren voertuig (export) Ga naar een DocumentRDW-erkend bedrijf voor export (pdf, 1mb) (let op: deze lijst is een momentopname) of de RDW-balie in Zoetermeer of Veendam. Dit kan momenteel niet bij een keuringsstation.
APK keuren voertuig  Ga naar een RDW-erkend bedrijf. Dit kan momenteel niet bij een keuringsstation.
Nederlands voertuig overschrijven met een Nederlands legitimatiebewijs  Ga naar een kentekenloket of de RDW-balie in Zoetermeer of Veendam
 Schorsen voertuig  Dit kan momenteel niet bij de RDW-keuringsstations.  Online schorsen is wel mogelijk. 

Zakelijke dienstverlening 

Hier vindt u een overzicht van afwijkende dienstverlening in verband met corona.

Wat wilt u doen?  Hoe is dat geregeld? 
Invoeren voertuigen (import) Volg de tijdelijke importprocedure. Ga niet naar het keuringsstation zonder vooraf beoordeelde aanvraag.
Keuren aan huis Alleen voor cruciale keuringen gaat keuren aan huis door.  Lees bij de veelgestelde vragen wat cruciale keuringen zijn. 
 Schorsen voertuigDit kan momenteel niet bij de RDW-keuringsstations. Online schorsen is wel mogelijk. 

Richtlijnen bezoek keuringsstation 

Voor uw en onze veiligheid zijn de richtlijnen van het RIVM leidend op alle RDW-keuringsstations. Daarnaast vragen wij u: 

  • kom alleen op afspraak naar het keuringsstation;
  • kom alleen;
  • houd u voor uw en onze veiligheid aan de geldende afspraken en volg de aanwijzingen van de RDW-medewerkers op;.
  • betaal zo veel mogelijk contactloos met pin. 

Doorlooptijd en verwachtingen bij keuringsstations

Helaas zijn er door de coronacrisis langere wachttijden ontstaan dan u van ons gewend bent. We kunnen u op dit moment nog geen duidelijkheid geven over de doorlooptijd van uw aanvraag.

Keuringsafspraak inplannen

Het kan een tijdje duren voordat u een keuringsafspraak kunt inplannen bij de RDW. We worden hier momenteel veel over gebeld. Telefonisch kunnen wij de afspraken helaas ook niet eerder voor u inplannen.
Wij vragen uw begrip voor deze situatie. Wij doen er alles aan u zo spoedig mogelijk van dienst te zijn.