Gebruik van logo, beeldmerk en huisstijl

Burgers ontlenen vertrouwen aan het logo van de RDW. Ze moeten er dus op kunnen vertrouwen dat alleen de RDW dit logo gebruikt.

De RDW bezit de auteursrechten van het logo van de RDW, de huisstijl en de daarbij behorende elementen. Anderen mogen al deze elementen uit de huisstijl niet gebruiken. Ook heeft de RDW het unieke gebruiksrecht op het NAP-logo. Dit logo mag alleen gebruikt worden als het verbonden is aan een voertuig met een logische tellerstand. Ieder ander gebruik is niet toegestaan.

In geval van misbruik van deze huisstijlelementen kan de RDW maatregelen nemen.

Muurschildje voor erkende bedrijven

Bedrijven met een erkenning van de RDW mogen een digitale versie van hun muurschildje gebruiken voor communicatie- en promotiedoeleinden. Daarvoor mogen ze ook de digitale versies van de stickers gebruiken die horen bij de bevoegdheden die ze daadwerkelijk hebben. Zo kan de burger herkennen voor welke diensten het bij dit bedrijf terecht kan. Het gebruikte formaat mag niet overeen komen met het formaat van het daadwerkelijke muurschildje en stickers. De afbeeldingen zijn te vinden op de pagina ‘Promotiemateriaal erkenningen'.

Logogebruik leveranciers

Het verbod op gebruik van het logo geldt niet voor partijen die een opdracht uitvoeren voor de RDW en daarvoor gebruik mogen maken van de huisstijl en het logo. Dat mag alleen als de RDW hiervoor toestemming heeft gegeven. Daarvoor kunnen deze partijen contact opnemen met het klant Contact Centrum van de RDW.

Heeft deze informatie u geholpen?