Contact met de RDW

Heeft u een vraag voor de RDW? Mogelijk vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen.  We hebben ook veelgestelde vragen over de coronacrisis verzameld. 

Staat uw vraag daar niet bij, dan kunt u op verschillende manieren met de RDW contact opnemen.

Op de pagina Onderhoud en Storingen vindt u informatie over mogelijke storingen en gepland onderhoud.

Contactmogelijkheden RDW

  • (Link)

    Bericht sturen via social media

    U kunt een bericht sturen via deze link opent in een nieuw venster Facebook of via deze link opent in een nieuw venster Twitter.

    Op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur beantwoorden we uw vragen.

  • (Link)

    Bellen

    Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur.  

    Particulier: 088 008 7447

    Om u goed te kunnen helpen, maken wij gebruik van een keuzemenu. Kies het nummer dat voor u van toepassing is. 

    Do you want information in English? Press 0. 

    • Kies 1: Is uw bedrijf in het bezit van een RDW-erkenning?
    • Kies 2: Heeft u vragen over een landbouwvoertuig? 
    • Kies 3: Heeft u vragen over drones of het vliegbewijs?
    • Kies 4: Heeft u vragen over uw kentekenbewijs, tenaamstellingscode of het op naam zetten van een voertuig?
    • Kies 5: Heeft u vragen over de registratie van tellerstanden?
    • Kies 6: Heeft u vragen over import, export of over het maken van een keuringsafspraak?
    • Kies 7: Heeft u vragen over APK, schorsen of sloop?
    • Kies 8:  Heeft u vragen over het rijbewijs of begeleid rijden?
    • Voor overige vragen kunt u blijven wachten.

    Zakelijk: 088 008 7477 

    Om u goed te kunnen helpen, maken wij gebruik van een keuzemenu. Kies het nummer dat voor u van toepassing is. 

    Do you want information in English? Press 0.

    • Kies 1: Heeft u vragen over een landbouwvoertuig? 
    • Kies 2: Heeft u vragen over drones of het vliegbewijs?
    • Kies 3: Heeft u vragen over de versnelde individuele aanvraag?
    • Kies 4: Heeft u vragen over de status van een online aanvraag of import?
    • Kies 5: Heeft u technisch inhoudelijk vragen over een voertuig?
    • Blijft u aan de lijn voor overige vragen 

    Bellen vanuit het buitenland

    Als u vanuit het buitenland met ons wilt bellen, gebruik dan 1 van de volgende nummers: +31 88 008 74 70 of +31 598 69 33 30.
    Het komt helaas af en toe voor dat het via een mobiele telefoon niet lukt om ons te bereiken. Probeert u het dan eens met een vaste telefoon. U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar de RDW. 

    Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u ons om technische redenen niet kunt bereiken.

  • (Link)

    E-mailen

    U kunt uw vraag per e-mail stellen door het contactformulier te gebruiken. Wij doen ons best uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

    Aanvullende gegevens toesturen
    Hebben wij aangegeven dat u aanvullende gegevens moet opsturen? Gebruik dan het formulier 'aanleveren aanvullende gegevens'.
  • (Link)

    Naar RDW-keuringsstation of -balie gaan

    U kunt een bezoek brengen aan een RDW-keuringsstation of de balie van de RDW-kantoren in Veendam en Zoetermeer. Deze zijn op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. Hier vindt u informatie over openingstijden tijdens feestdagen.

    Keuringsstations

    Er zijn 16 RDW-keuringsstations verspreid over het land. Op de keuringsstations kunt u terecht voor keuringen, onderzoeken van uw voertuig en bepaalde RDW-baliediensten.

    Balies

    Op de RDW-kantoren Veendam en Zoetermeer en Keuringsstation Den Bosch kunt u terecht voor verschillende RDW-baliediensten. Hier vindt u een schema met een  overzicht van welke diensten bij welke balie zijn af te nemen.