Contactmogelijkheden RDW

  • (Link) Bellen

    De klantenservice van de RDW is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur.  

    Particulier: 088 008 74 47

    Om u goed te kunnen helpen, maakt de RDW gebruik van een keuzemenu. U kiest bij het bellen het nummer dat voor u van toepassing is. 

    Do you want information in English? Press 8.

    • Kies 1: Is uw bedrijf in het bezit van een RDW erkenning?
    • Kies 2: Heeft u vragen over uw kentekenbewijs, tenaamstellingscode of het op naam zetten van een voertuig?
    • Kies 3: Heeft u vragen over import of export?
    • Kies 4: Heeft u vragen over het maken van een keuringsafspraak?
    • Kies 5: Heeft u vragen over APK, schorsen of sloop?
    • Kies 6: Heeft u vragen over het rijbewijs of begeleid rijden?
    • Voor overige vragen kunt u blijven wachten.

    Zakelijk: 088 008 7477

    Om u goed te kunnen helpen, maakt de RDW gebruik van een keuzemenu. U kiest bij het bellen het nummer dat voor u van toepassing is. 

    • Kies 1: Heeft u vragen over de versnelde individuele aanvraag?
    • Kies 2: Heeft u vragen over de status van een online aanvraag of import?
    • Kies 3: Heeft u technisch inhoudelijk vragen over een voertuig?
    • Blijft u aan de lijn voor overige vragen 

    Bellen vanuit het buitenland

    Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, gebruik dan 1 van de volgende nummers: +31 88 008 74 70 of +31 598 39 33 30.
    Het komt helaas af en toe voor dat het via een mobiele telefoon niet lukt om ons te bereiken. Probeert u het dan eens met een vaste telefoon. U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar de RDW.  

    Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u om technische redenen de RDW niet kunt bereiken.

  • (Link) Bericht sturen via social media

    U kunt een bericht sturen via deze link opent in een nieuw vensterFacebook of via deze link opent in een nieuw vensterTwitter.

    Op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur beantwoorden we uw vragen.


  • (Link) E-mailen

    U kunt uw vraag per e-mail stellen door het contactformulier te gebruiken. Wij doen ons best uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

    Aanvullende gegevens toesturen
    Heeft de RDW aangegeven dat u aanvullende gegevens moet opsturen? Dit kunt u doen via het formulier 'aanleveren aanvullende gegevens'.
  • (Link) Naar RDW-keuringsstation of -balie gaan

    U kunt een bezoek brengen aan een RDW-keuringsstation of de balie van de RDW-kantoren in Veendam en Zoetermeer. Deze zijn op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. Hier vindt u informatie over openingstijden tijdens feestdagen.

    Keuringsstations

    Er zijn 16 RDW-keuringsstations verspreid over het land. Op de keuringsstations kunt u terecht voor keuringen, onderzoeken van uw voertuig en bepaalde RDW-baliediensten.

    Balies

    Op de RDW-kantoren Veendam en Zoetermeer en Keuringsstation Den Bosch kunt terecht voor verschillende RDW-baliediensten. Hier vindt u een schema met een  overzicht van welke diensten bij welke balie zijn af te nemen.