Contact met de RDW
Heeft u een vraag voor de RDW? Mogelijk vindt u het antwoord bij onze veelgestelde vragen. We hebben ook veelgestelde vragen over de coronacrisis verzameld.
Staat uw vraag daar niet bij, dan kunt u op verschillende manieren met de RDW contact opnemen.
Op de pagina Onderhoud en Storingen vindt u informatie over mogelijke storingen en gepland onderhoud.
Contactmogelijkheden RDW
-
Bericht sturen via social media
-
Bellen
De klantenservice van de RDW is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur.
Particulier: 088 008 74 47
Om u goed te kunnen helpen, maakt de RDW gebruik van een keuzemenu. U kiest bij het bellen het nummer dat voor u van toepassing is.
Do you want information in English? Press 0.
- Kies 1: Is uw bedrijf in het bezit van een RDW erkenning?
- Kies 2: Heeft u vragen over een landbouwvoertuig?
- Kies 3: Heeft u vragen over milieuzones?
- Kies 4: Heeft u vragen over drones of het vliegbewijs?
- Kies 5: Heeft u vragen over uw kentekenbewijs, tenaamstellingscode of het op naam zetten van een voertuig?
- Kies 6: Heeft u vragen over import, export of over het maken van een keuringsafspraak?
- Kies 7: Heeft u vragen over APK, schorsen of sloop?
- Kies 8: Heeft u vragen over het rijbewijs of begeleid rijden?
- Voor overige vragen kunt u blijven wachten.
Zakelijk: 088 008 7477
Om u goed te kunnen helpen, maakt de RDW gebruik van een keuzemenu. U kiest bij het bellen het nummer dat voor u van toepassing is.
Do you want information in English? Press 0.
- Kies 1: Heeft u vragen over een landbouwvoertuig?
- Kies 2: Heeft u vragen over drones of het vliegbewijs?
- Kies 3: Heeft u vragen over de versnelde individuele aanvraag?
- Kies 4: Heeft u vragen over de status van een online aanvraag of import?
- Kies 5: Heeft u technisch inhoudelijk vragen over een voertuig?
- Blijft u aan de lijn voor overige vragen
Bellen vanuit het buitenland
Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, gebruik dan 1 van de volgende nummers: +31 88 008 74 70 of +31 598 69 33 30.
Het komt helaas af en toe voor dat het via een mobiele telefoon niet lukt om ons te bereiken. Probeert u het dan eens met een vaste telefoon. U kunt natuurlijk ook een e-mail sturen naar de RDW.Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u om technische redenen de RDW niet kunt bereiken.
-
E-mailen
U kunt uw vraag per e-mail stellen door het contactformulier te gebruiken. Wij doen ons best uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Aanvullende gegevens toesturen
Hebben wij aangegeven dat u aanvullende gegevens moet opsturen? Gebruik dan het formulier 'aanleveren aanvullende gegevens'. -
Naar RDW-keuringsstation of -balie gaan
U kunt een bezoek brengen aan een RDW-keuringsstation of de balie van de RDW-kantoren in Veendam en Zoetermeer. Deze zijn op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. Hier vindt u informatie over openingstijden tijdens feestdagen.
Keuringsstations
Er zijn 16 RDW-keuringsstations verspreid over het land. Op de keuringsstations kunt u terecht voor keuringen, onderzoeken van uw voertuig en bepaalde RDW-baliediensten.
Balies
Op de RDW-kantoren Veendam en Zoetermeer en Keuringsstation Den Bosch kunt terecht voor verschillende RDW-baliediensten. Hier vindt u een schema met een overzicht van welke diensten bij welke balie zijn af te nemen.