Document niet ontvangen

Heeft u 5 werkdagen na overschrijving of aanvraag een document nog niet ontvangen? Zoals een kentekenbewijs of tenaamstellingscode? Geef het binnen 3 maanden aan ons door. Wij sturen het document kosteloos nog een keer naar u toe.

    • Het gaat om 1 van de volgende documenten:
    • kentekenbewijs
    • tenaamstellingscode
    • schorsingsbewijs
    • vrijwaringsbewijs
    • bevestiging van inschrijving (BIN voor bedrijven)
    • registratiebewijs vaartuig
    • bewijs van uitschrijving vaartuig
    • Uw aanvraag of de overschrijving is langer dan 5 werkdagen geleden maar niet langer dan 3 maanden geleden. Behalve bij een BIN, deze kunt u ook na 3 maanden via deze pagina bij ons melden.
    • U staat geregistreerd als eigenaar/houder of u bent gemachtigd. Geeft u dit door namens een bedrijf? Dan moet u tekenbevoegd zijn.
    • Kunt u de link in de e-mail voor de tenaamstellingscode niet openen? Ook dan kunt u dit via deze pagina bij ons melden.
    1. Klik op 'Direct doorgeven' en vul uw gegevens in.
    2. Als alles akkoord is, ontvangt u binnen 5 werkdagen een nieuw document.
    3. Wij sturen documenten altijd naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder, zoals dat bij de gemeente is geregistreerd.
  • Is het overschrijven of aanvragen langer dan 3 maanden geleden? Dan beschouwen wij uw document als 'kwijt'. U moet het document opnieuw aanvragen en betalen. Bij een vrijwaringsbewijs kan dit niet, maar kunt u een overzicht downloaden die u kunt gebruiken als vrijwaringsbewijs.

    Schorsingsbewijs

    Is het langer dan 3 maanden geleden dat u het voertuig heeft geschorst? En wilt u alsnog een schorsingsbewijs? Gebruik ons contactformulier en geef aan het in het opmerkingenveld dat u een nieuw schorsingsbewijs wilt. 

  • Staat het voertuig in de bedrijfsvoorraad? 

    U ontvangt geen tenaamstellingscode

    Als een voertuig in de bedrijfsvoorraad staat van een garage of ander bedrijf, ontvangt u geen tenaamstellingscode. Het bedrijf dat geregistreerd staat als eigenaar ontvangt de tenaamstellingscode. 

    Gaat het om lease?

    U ontvangt geen tenaamstellingscode

    Is het voertuig van een lease- of financieringsmaatschappij? Dan ontvangt u geen tenaamstellingscode. De lease- of financieringsmaatschappij ontvangt de tenaamstellingscode.

    Kentekencard niet ontvangen? 

    Gaat het om een leasevoertuig en heeft u het kentekencard nog niet ontvangen? Controleer het verzendadres op het tenaamstellingsverslag. Klopt dit niet? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw leasemaatschappij. Klopt het adres wel en is de overschrijving meer dan 5 werkdagen geleden? Geef het dan door aan ons.

Heeft deze informatie u geholpen?