Chatbot

Wij helpen u graag bij het vinden van een antwoord op uw vragen. Als u een vraag heeft, dan kunt u deze stellen aan de chatbot op onze website. De chatbot is een extra aanvulling op onze klantenservice.
Komt u er via de chatbot niet uit? Dan kunt u worden doorgeschakeld naar de live chat waar de medewerker u verder helpt. Daarnaast kunt u uw vraag ook telefonisch stellen, via onze klantenservice.
  • Bij vragen kunt u terecht bij onze chatbot. Deze chatbot is gevuld met onderwerpen waar u uit kunt kiezen. Wanneer u op het door uw gekozen onderwerp klikt dan volgen er vervolgonderwerpen en vragen met daarbij antwoorden. Mocht uw vraag er niet tussen staan of mocht u meer informatie willen, dan kunt u altijd uw vraag via de live chat stellen aan een medewerker. Daarnaast kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
  • Dit algoritme gebruikt in beginsel geen persoonsgegevens voor het beantwoorden van uw vraag.

    Wanneer u gebruik maakt van de live chat dan is het mogelijk om persoonsgegevens te delen. Hier is dan echter geen sprake meer van een algoritme. De medewerkers die u helpen in de live chat weten hoe zij om moeten gaan met persoonsgegevens.
  • Mocht de chatbot geen antwoord hebben op uw vraag, mocht uw vraag er niet tussen zitten of mocht u meer informatie willen, dan kunt u door worden geschakeld naar de live chat. In de live chat kunt u uw vraag stellen aan een medewerker. Daarnaast kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. De impact is dan ook gering.
  • Bij chatbots wordt er gebruik gemaakt van een geautomatiseerd proces. De chatbot neemt geen besluiten.

    Als de chatbot geen antwoord heeft op uw vraag of mocht uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u door worden geschakeld naar de live chat. In de live chat kunt u uw vraag stellen aan een medewerker. Daarnaast kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice.
  • Om ervoor te zorgen dat wij blijven blijft voldoen aan de eisen van informatiebeveiliging en privacy, treffen wij de volgende maatregelen:

    1. De kwaliteit van de gegevens wordt steeds opnieuw gecontroleerd.
    2. De werking van de chatbot wordt periodiek geëvalueerd om deze te controleren en indien nodig verbeteringen door te voeren.
    3. In de live chat kunnen persoonsgegevens gedeeld worden. Medewerkers die daarmee in aanraking komen krijgen training over het gebruik van persoonsgegevens.
  • Het algoritme verwerkt geen informatie die kan leiden tot discriminatie. Dit algoritme werkt op dezelfde manier voor alle personen die een vraag stellen aan de chatbot.
  • Unitmanager Klantcontactcentrum (KCC)
    Vragen over dit algoritme kunt u stellen via AVG@RDW

Heeft deze informatie u geholpen?

niet goed erg goed