Bent u het niet eens met een besluit van ons? Bijvoorbeeld als u een brief of mail heeft gekregen waarin wij uw aanvraag afwijzen. Of als u een factuur van ons heeft gekregen waar u het niet mee eens bent. Dan kunt u bezwaar maken tegen ons besluit. Dit kan online.
Niet tevreden over ons
Bezwaar maken is niet hetzelfde als een klacht indienen. Bent u niet tevreden over ons? Bijvoorbeeld over de manier waarop u door ons bent geholpen. Maak dan geen bezwaar maar meld uw klacht via Klacht indienen.
Boete APK of verzekeringsplicht
Heeft u vragen over een boete die u heeft gekregen? Maak dan geen bezwaar, maar neem contact op met onze afdeling Handhaving. Stuur hiervoor een mail naar [email protected].
Voorwaarden
U heeft DigiD of als het voertuig op naam staat van een bedrijf eHerkenning of een RDW-certificaat . Niet? Ga dan naar Liever per post
Bezwaar maken moet binnen zes weken na de datum bovenaan de brief, mail of factuur (het besluit).
Maak bezwaar in het Nederlands. Krijgen wij een bezwaar in een andere taal? Dan kunnen wij om een vertaling vragen.
Juridische vragen
Heeft u een juridische vraag? Neem dan contact op met het Juridisch Loket.
Log via de knop ´Bezwaar maken´ in met DigiD , eHerkenning of RDW-certificaat .
Vul de gegevens in en leg uit waarom u het niet eens bent met ons besluit.
Voeg een kopie van de brief toe of omschrijf het besluit waartegen u bezwaar maakt.
Geef aan of u een hoorzitting wilt. Dit betekent dat u uw bezwaar persoonlijk of telefonisch verder kunt uitleggen. Het is niet verplicht.
Maakt iemand anders namens u bezwaar? Geef deze persoon dan toestemming. Schrijf dit in een brief en zet uw handtekening. Stuur deze mee. Dit hoeft niet als een advocaat namens u bezwaar maakt.
U krijgt een brief waarin staat dat wij uw bezwaar hebben ontvangen. In de brief staan ook de naam, het mailadres en telefoonnummer van de medewerker die uw bezwaar behandelt.
Heeft u aangegeven dat u een hoorzitting wilt? Dan nodigen wij u uit voor een hoorzitting of bellen u om dit te bespreken.
Wij nemen uw bezwaar in behandeling. We houden rekening met uw situatie en bezwaren.
Wij handelen uw bezwaar binnen 6 tot 12 weken af nadat de bezwaartermijn afgelopen is.
U krijgt een brief met ons besluit over uw bezwaar.
Bent u het niet eens met onze beslissing over uw bezwaar? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. In de brief met onze beslissing over uw bezwaar staat hoe u dat doet. De rechtbank kijkt dan of wij uw bezwaar goed hebben behandeld.
Ook via de post kunt u bezwaar maken. Dit moet u in uw bezwaar zetten en meesturen:
de datum, uw naam en adres
tegen welk besluit u bezwaar maakt (graag een kopie van het besluit meesturen)
waarom u het niet eens bent met het besluit
uw handtekening
documenten die met het bezwaar te maken hebben (bijvoorbeeld brieven of nota’s)
Stuur uw bezwaar naar:
De Algemeen Directeur van de RDW
Afdeling Juridische en Bestuurlijke Zaken
Postbus 777
2700 AT Zoetermeer