-
Gaat uw klacht over de manier waarop een garage uw APK heeft gedaan? Ga dan naar Niet eens met resultaat van de keuring .
-
Komt een autobedrijf de afspraken niet na? Of zijn er problemen met een voertuig dat u heeft gekocht? Daarover kunt u bij ons geen klachten melden. U kunt wel het volgende doen.
- Meld uw klacht bij de brancheorganisatie van het garagebedrijf (als het daarbij is aangesloten).
- Meld uw klacht bij de Autoriteit Consument en Markt.
- Ga naar het Juridisch Loket voor hulp. Schakel uw rechtsbijstandsverzekering in (als u die heeft).
-
- Zorg dat u de gegevens van uw klacht bij
de hand heeft. Bijvoorbeeld:
- datum en plek van de gebeurtenis
- kenteken
- rijbewijsnummer
- factuurnummer
- merk van het voertuig - Meld uw klacht via de knop ‘Klacht melden’.
- Als wij uw klacht hebben gekregen, proberen we u eerst te bellen om de klacht te bespreken. Wilt u niet dat wij u bellen? Vul dit dan in op het formulier. Nadat wij alle informatie hebben verzameld, doen wij ons best om uw klacht op te lossen.
- Zorg dat u de gegevens van uw klacht bij
de hand heeft. Bijvoorbeeld:
-
- Wij beoordelen of we genoeg informatie van u hebben gekregen.
- Hebben wij nog meer informatie nodig dan vragen we die per mail of brief bij u op.
- Wij bellen u eerst om de klacht te bespreken. Wilt u dit
niet? Geef dit dan aan in het Klachtenformulier. - Wij moeten uw klacht volgens de Algemene wet bestuursrecht (Awb) binnen 6 weken afhandelen. We begrijpen dat dit erg lang is en proberen uw klacht daarom sneller af te handelen. Meestal lukt dat ook.
-
Bellen
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 via telefoonnummer
088 008 74 47Schrijven
Meld uw klacht per brief en stuur deze naar:
RDW
T.a.v. Klachtencoördinator RDW
Postbus 30.000
9640 RA Veendam