Klacht indienen

Bent u niet tevreden over de manier waarop u door ons bent geholpen? Dan kunt u uw klacht bij ons melden.
  • Gaat uw klacht over de manier waarop een garage uw APK heeft gedaan? Ga dan naar Niet eens met resultaat van de keuring

  • Komt een autobedrijf de afspraken niet na? Of zijn er problemen met een voertuig dat u heeft gekocht? Daarover kunt u bij ons geen klachten melden. U kunt wel het volgende doen.

    1. Meld uw klacht bij de brancheorganisatie van het garagebedrijf (als het daarbij is aangesloten).
    2. Meld uw klacht bij de Autoriteit Consument en Markt.
    3. Ga naar het Juridisch Loket voor hulp. Schakel uw rechtsbijstandsverzekering in (als u die heeft).
    1. Zorg dat u de gegevens van uw klacht bij de hand heeft. Bijvoorbeeld:
      - datum en plek van de gebeurtenis
      - kenteken
      - rijbewijsnummer
      - factuurnummer
      - merk van het voertuig
    2. Meld uw klacht via de knop ‘Klacht melden’.
    3. Als wij uw klacht hebben gekregen, proberen we u eerst te bellen om de klacht te bespreken. Wilt u niet dat wij u bellen? Vul dit dan in op het formulier. Nadat wij alle informatie hebben verzameld, doen wij ons best om uw klacht op te lossen. 
    1. Wij beoordelen of we genoeg informatie van u hebben gekregen.
    2. Hebben wij nog meer informatie nodig dan vragen we die per mail of brief bij u op.
    3. Wij bellen u eerst om de klacht te bespreken. Wilt u dit
      niet? Geef dit dan aan in het Klachtenformulier. 
    4. Wij moeten uw klacht volgens de Algemene wet bestuursrecht (Awb) binnen 6 weken afhandelen. We begrijpen dat dit erg lang is en proberen uw klacht daarom sneller af te handelen. Meestal lukt dat ook.
     
  • Bellen

    Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:00 via telefoonnummer
    088 008 74 47

    Schrijven

    Meld uw klacht per brief en stuur deze naar:
    RDW
    T.a.v. Klachtencoördinator RDW
    Postbus 30.000
    9640 RA Veendam

Heeft deze informatie u geholpen?