• (Link)

    Wat u eerst moet weten

    • U heeft een probleem aan uw voertuig geconstateerd en dit is veroorzaakt door een ontwerp- of constructiefout. Dit kan een ernstig gevaar opleveren.
    • Dit geldt ook voor constateringen aan onderdelen van voertuigen, zoals banden en trekhaken, maar ook voor beschermingsmiddelen, zoals kinderzitjes en valhelmen.
    • U heeft hier al mondeling en schriftelijk contact over gehad met de merkdealer, maar u bent niet naar tevredenheid geholpen? Dan kunt u dit bij ons melden.
  • (Link)

    Andere meldingen

    • Komt u in het verkeer een onveilige situatie of onveilig voertuig tegen en u wilt hiervan melding maken? Neemt u dan contact op met de politie.
    • Heeft u problemen met uw voertuig en denkt u dat uw voertuig ten onrechte APK goedgekeurd is? Ook dan kunt u ons inschakelen. Lees daarover meer in het artikel Niet eens met resultaat van de keuring.
    • Bent u niet tevreden over de manier, waarop u door ons bent geholpen? Dan kunt u uw klacht bij ons melden. Ga dan naar onze informatie over een klacht melden. Het melden van een onveilig voertuig is niet hetzelfde als een klacht over RDW melden.
  • (Link)

    Zo werkt het

    1. U kunt een melding maken via het formulier ‘Onveilig voertuig melden’. Zorg dat u bij het maken van de melding de volgende gegevens bij de hand heeft:
    • kenteken van het voertuig of merk en uitvoering van het typegoedgekeurde onderdeel of beschermingsmiddel;
    • de met de merkdealer gevoerde correspondentie. U geeft uw melding door via ‘Onveilig voertuig melden’.

    2. Als wij uw melding hebben ontvangen, nemen wij deze in behandeling. Als het nodig is nemen wij telefonisch contact met u op. Met de ontvangen informatie beoordelen wij of gevaar aannemelijk is en of wij daarover contact op gaan nemen met de producent of distributeur.

    3. Wij informeren u over de afhandeling van uw melding. U kunt binnen 5 werkdagen een reactie van ons verwachten.