Tellerrapport onder autoruit bij autobedrijf Nol

Arnold Koops, oprichter en eigenaar van Auto Nol, weet het zeker: “Wij zijn het beste autobedrijf van Nederland.” Meteen daarna neemt hij iets gas terug: misschien hoeft dat toch niet in het artikel. Maar trots op zijn bedrijf is hij wel. Zijn klanten komen uit de gemeenten rond Nijkerk, waar Auto Nol gevestigd is. “Maar ook uit Friesland, Groningen en Zeeland komen kopers”, aldus Koops. “We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Ervaring, vakmanschap en eerlijkheid zijn de pijlers onder dit bedrijf.”  

Klanten vragen ernaar

Met die instelling is Auto Nol in twintig jaar uitgegroeid tot een familiebedrijf waar in totaal dertien mensen werken, waaronder Koops’ vrouw en zijn broer. “We doen alles zelf, van poetsen tot afleveren, en reparatie en onderhoud aan alle merken. We besteden niets uit.” Sinds de oprichting maakt Koops werk van transparante kilometerstanden. “De Nationale Autopas was altijd al deel van ons verkoopargument”, zegt hij. “Mensen zijn dat steeds meer gaan herkennen. Daarom zorgen we al jaren dat elke auto een uitgeprinte NAP achter het voorraam heeft. Anders vragen klanten er direct naar.”  

Weten of de historie klopt

Inmiddels is de Nationale Autopas overgenomen door de RDW. Nu heet het ‘tellerrapport’. “Die naamswijziging maakt mensen niet uit”, constateert Koops. “Ze willen weten of de historie klopt. Wij weten dat het verstandig is om het tellerrapport mee te leveren, want dan voorkom je allerlei vragen.” Sterker nog: als er geen tellerrapport bij een auto zit omdat die is geïmporteerd, gaat Koops zelf bellen met de dealer in het land van herkomst. “Wij zorgen altijd dat het verhaal rondkomt.”