In de vakbladen van de automotive branche laat de RDW 3 ondernemers aan het woord die vertellen wat het tellerrapport voor hen betekent. Twee autobedrijven vertellen over de rol en het nut van het tellerrapport bij de verkoop van een gebruikte auto. Een leasemaatschappij vertelt hoe het ieder voertuig nauwgezet documenteert en gegevens voor het tellerrapport aanlevert. De advertorials verschijnen in oktober, november en december maar u kunt de verhalen van Arnold Koops van Auto Nol, Dick Bakker van leasemaatschappij Arval en Ad van de Sande van Autototaal Van de Sande al lezen:

Betrouwbaarheid

Met een tellerrapport geven erkende bedrijven hun klanten meer informatie over de betrouwbaarheid van een gebruikte auto. Ze krijgen gratis een digitale versie van het tellerrapport op het moment dat ze een gebruikte auto inkopen, ofwel in bedrijfsvoorraad nemen. Op het tellerrapport staan onder andere alle tellerstanden die geregistreerd staan en een oordeel of de reeks tellerstanden logisch is. Bevat de reeks een tellerstand die lager is dan de vorige, dan zou de tellerstand teruggedraaid kunnen zijn. Zo weet de consument beter wat hij koopt.

Gebruik promoten

De campagne is nodig omdat maar 6 van de 10 erkende bedrijven bij de verkoop een tellerrapport gebruikt. Erkende bedrijven vragen de tellerrapporten wel aan, maar printen ze niet altijd uit. Wanneer erkende bedrijven zien dat collega’s uit de branche het tellerrapport waardevol vinden en in de praktijk gebruiken, stimuleert dat om het rapport zelf ook te gebruiken.

Tellerrapport aanvragen

Op de webpagina ‘Tellerstanden opvragen’ staat hoe erkende bedrijven een tellerrapport kunnen aanvragen. Op de pagina ‘Tellerstanden‘ staat nog meer informatie over het registreren, corrigeren en verstrekken van tellerstanden