Ambulance van de Wens Ambulance

Laatste wens realiseren

"We kunnen ons geen beter bedrijf wensen. We krijgen zelfs ongevraagd korting! Per jaar vervullen we ongeveer 150 laatste patiëntwensen. Dat kan zijn een rit naar een mooi kasteel zoals dit, Kasteel Twickel, naar uitvaarten, een dierentuin of zelfs naar McDonald’s. Wat het ook is, wij realiseren het. Kinderen, en het familieverdriet, grijpen me uiteindelijk toch het meest aan. Weet je, iemand die gezond is, heeft duizend wensen, een ernstig zieke heeft er maar één. Wij zijn in staat om iemand een mooie dag te bezorgen, hoe mooi is dat?"

Geven is zoveel mooier dan nemen

"Onvergetelijk was de moeder van wie de dochter van 25 was overleden. De moeder had MS en osteoporose en zat in een rolstoel, maar wilde nog eenmaal naar het appartement van haar dochter. Er was geen lift, dus wij hebben haar gebracht, zodat ze daar afscheid kon nemen. Dan sta je zelf ook met betraande ogen. Ondanks de ellende geeft de Wens Ambulance ons veel energie.”

Vakblad APK Keurmeester

Dit artikel is verschenen in de deze link opent in een nieuw vensterAPK-keurmeester nummer 84. In deze uitgave o.a. aandacht voor eCall, de slimme tachograaf en roestschade aan aandrijfassen. IBKI deelt de 5 slechtst scorende examenvragen. Oefen ermee voor de bevoegdheidsverlening APK1. Nieuw is het interview waarbij twee keurmeesters aan het woord zijn: de ene APK2, de andere alleen maar APK1. Beiden werken in hetzelfde bedrijf, maar beleven het keuren toch heel verschillend. Op de voorpagina Henk Jan Dijkhuizen over zijn 120-jarige garagebedrijf: ‘Persoonlijke aandacht is waar het in dit vak om draait.’