Navigatie overslaan Direct naar zoeken

Kosten schorsen terugvragen

In de afgelopen jaren heeft u 1 of meer voertuigen geschorst. U heeft hiervoor te veel betaald. Het teveel betaalde geld krijgt u van ons terug. Na het doorgeven van uw gegevens, staat het bedrag binnen 5 weken op uw rekening.

Zo krijgt u het geld terug

  1. Klik op 'Kosten schorsen terugvragen'. En log in met DigiD of eHerkenning.

    Kosten schorsen terugvragen met DigiD Kosten schorsen terugvragen met eHerkenning
  2. Na het inloggen ziet u een overzicht van uw geschorste voertuig(en) en het bedrag dat u terugkrijgt.

  3. Vul uw rekeningnummer, de naam van de rekeninghouder en uw e-mailadres in.

  4. U ontvangt een bevestiging via e-mail. Binnen 5 weken staat het bedrag op uw rekening.

Alleen de persoon of organisatie naar wie wij de brief hebben verstuurd, kan het geld terugvragen.

Meer informatie

Voor het schorsen van sommige voertuigen geldt een lager tarief. Bijvoorbeeld voor voertuigen ouder dan 15 jaar. Zie Schorsing aanvragen. U heeft gedurende 10 jaar het normale tarief betaald voor 1 of meer voertuigen die toen op uw naam stonden. U had volgens de 'Regeling tarieven Dienst Wegverkeer 2024' het lage tarief moeten betalen. Daarom betalen wij u het verschil terug.

Tarieven aangepast

Sinds 1 januari 2025 geldt de 'Regeling tarieven Dienst Wegverkeer 2025'. Hierin is de tekst aangepast. Voor personen- en kampeerauto’s categorie M1 zwaarder dan 3500 kilo geldt nu het normale schorsingstarief.

Zie ook nieuwsbericht 'RDW betaalt deel schorsingskosten terug'.