Staan je gegevens of die van je voertuig(en) fout in een registratie van ons? Dan is het belangrijk om deze snel te herstellen. Als de geregistreerde gegevens volgens jou niet juist zijn, kun je contact met ons opnemen. Dat kan via het contactformulier. Lever bij je aanvraag zoveel mogelijk documenten aan waaruit blijkt dat de gegevens niet juist zijn. Wij beoordelen je aanvraag en informeren je daarna verder.

Als het corrigeren niet lukt

Soms lukt het niet om een fout te herstellen. Bijvoorbeeld omdat je niet bij ons, maar een andere overheidsorganisatie moet zijn om de fout te corrigeren. Het kan dan knap lastig zijn om erachter te komen bij welke overheidsorganisatie je wél moet zijn. Vanaf nu helpt het MFO je daarbij door:

  • de weg te wijzen naar de overheidsorganisatie die de foute gegevens kan corrigeren;
  • te helpen wanneer het je niet lukt. Het MFO gaat dan aan de slag om de fout, en de problemen die daardoor zijn ontstaan, op te lossen;
  • te helpen bij het corrigeren van de foute gegevens als meer dan één overheidsorganisatie bij de foute gegevens betrokken is óf als het gaat om registratie-overstijgende problemen en fouten; 
  • te helpen als blijkt dat de gegevens wel kloppen, maar het bijvoorbeeld door een verkeerde interpretatie onbedoelde gevolgen voor je heeft; 
  • de gevolgen van het gebruik van foute gegevens (zoals aanmaningen en boetes) zoveel mogelijk te stoppen tot de oplossing is bereikt. Zo lang je geen oplossing hebt, doet het MFO alles om te zorgen dat je niet verder in de problemen komt. Is de oplossing bereikt, dan helpt het MFO bij het herstellen van de gevolgen.

Waar het MFO te vinden is

Het MFO werkt samen met jou en álle betrokken overheidsorganisaties, net zo lang tot je gegevens weer kloppen. Het beheert de opgedane kennis en deelt deze met andere overheidsorganisaties. Op deze link opent in een nieuw vensterrvig.nl/mfo en op deze link opent in een nieuw vensterRijksoverheid.nl staat een formulier voor jou als burger waarmee je online een melding kan doen.