Onderhoud en storingen

Hier vindt u een overzicht van storingen en/of geplande onderhoudswerkzaamheden die invloed hebben op de dienstverlening van de RDW. Mocht u problemen hebben met een van de systemen van de RDW, dan vindt u mogelijk de oplossing hiervoor beschreven bij Tips en alternatieve werkwijzen.

Storingen

Er zijn geen storingen bekend.  

Gepland onderhoud

Diensten met eHerkenning en Eidas 30 november tijdelijk niet beschikbaar 

Op 30 november tussen 18.00 en 20.00 uur zijn onze diensten waarvoor u moet inloggen met eHerkenning en een Europees inlogmiddel (Edias) niet beschikbaar. Dit komt door onderhoudswerkzaamheden. Onze excuses voor het ongemak. 

Groot onderhoud datacenters

Op een aantal zondagen in 2021 voeren wij groot onderhoud uit in de datacenters. Tijdens het onderhoud kunnen er onderbrekingen zijn van de dienstverlening. Wij vragen uw begrip daarvoor.               

Het gaat inmiddels alleen nog om deze datum: 

  • Zondag 12 december (tussen 07.00 en 11.00 uur)

Gebruik diensten op smartphone of tablet

Niet al onze online diensten zijn aangepast aan het gebruik op een mobile device zoals een smartphone of tablet. Dit betekent dat u de diensten wel kunt afnemen op uw smartphone of tablet, maar dat ze niet optimaal worden getoond.

Tips en alternatieve werkwijzen

Melding onveilige website: check uw firewall

Als u als zakelijke klant bij inloggen met een RDW-certificaat de melding krijgt dat onze website niet veilig zou zijn, zou dat kunnen betekenen dat uw computer niet de meest recente versie van Microsoft gebruikt of niet volledig is bijgewerkt met de laatste updates. Lees hier meer over in het nieuwsbericht: Melding onveilige website: check uw firewall.

Internetgeschiedenis verwijderen bij problemen met deze website

Mocht u problemen ondervinden met het benaderen van pagina’s of diensten via deze site, dan kan het verwijderen van uw internetcookies/geschiedenis deze problemen mogelijk verhelpen. Op de site van de Consumentenbond is beschreven hoe dit gaat. Sluit na het verwijderen van de geschiedenis uw internetbrowser en start dan opnieuw op.

Mocht u na het verwijderen van de geschiedenis nog problemen ondervinden, neemt u dan contact op met de RDW.  

PDF bestanden

Documenten die u op deze site kunt downloaden, worden vaak in PDF-formaat aangeboden. Deze documenten kunt u alleen inzien als u over een PDF-reader beschikt, zoals Adobe Reader. deze link opent in een nieuw venster Heeft u Adobe Reader nog niet, dan kunt u deze downloaden.

DigiD

Bij bepaalde RDW-diensten kunt u gegevens inzien die gekoppeld zijn aan uw persoonsgegevens. Deze gegevens kunt u echter alleen inzien als in u inlogt met een DigiD-inlogcode. Hier vindt u meer informatie over DigiD. Naast de RDW maken ook andere overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren, gebruik van DigiD. deze link opent in een nieuw venster Maak hier uw DigiD aan.

Het gebruik van favorieten in uw browser

Als u bepaalde diensten van onze site vaak gebruikt, heeft u deze misschien wel als favoriet opgeslagen in uw browser. Dit heeft als voordeel dat u via deze favoriet direct op de pagina van deze dienst terecht komt. Het kan echter zijn dat bij wijzigingen op onze site, bepaalde favorieten niet meer werken. Werkt een favoriet niet meer, dan kunt u het beste via onze hoofdpagina naar de dienst navigeren en dan een nieuwe favoriet in uw browser opslaan. De oude kunt u dan verwijderen.

Gebruik een recente versie van uw browser

Als u een oude versie van bijvoorbeeld Internet Explorer of Google Chrome gebruikt, dan kan het voorkomen dat bepaalde internetpagina’s niet goed meer werken. Het is daarom aan te bevelen een oude browser gratis op te waarderen naar een recentere versie.