Bent u niet verhuisd, maar wilt u de post van de RDW op een ander adres wilt ontvangen? Dan kunt u een verzoek doen om een correspondentieadres te registreren. Dit adres mag alleen een Nederlands adres zijn.  

Zo kunt u het verzoek doen:

  1. Maak een brief en meld daarin:
    - het verzoek om een correspondentieadres te plaatsen, te wijzigen of te verwijderen;
    - het Nederlandse correspondentieadres;
    - een uitgebreide omschrijving waarom u het verzoek doet en waarom u geen post kunt ontvangen op het adres waarmee u bent ingeschreven bij uw gemeente.
  2. Zet uw handtekening onderaan de brief.
  3. Maak een scan van de brief en een scan van uw geldige legitimatiebewijs. Een geldig legitimatiebewijs is in dit geval 1 van deze documenten: een geldig Nederlands rijbewijs, identiteitsbewijs of paspoort, een geldig niet-Nederlands paspoort, een geldig rijbewijs of identiteitskaart uit een EU/EVA-land.
  4. Vul het formulier 'Correspondentieadres doorgeven, beëindigen of wijzigen’ volledig in en voeg de beide scans toe aan het formulier;
  5. Klik op verzenden;
  6. Na de beoordeling van uw aanvraag sturen wij u binnen 5 werkdagen per post een bevestiging of afwijzing. 
  7. Let op: De RDW ontvangt regelmatig formulieren zonder een ondertekend verzoek en een kopie van een legitimatiebewijs. Voor een afhandeltijd binnen 5 werkdagen is het noodzakelijk dat u alle documenten meestuurt.
  8. Heeft de RDW uw verzoek voor een correspondentieadres goedgekeurd, dan ontvangt u vanaf dat moment de post van de RDW op het opgegeven adres. Dit gaat om post over alle voertuigen die u op uw naam heeft staan. Is het correspondentieadres verwijderd, dan ontvangt u de post van de RDW weer op het adres waarop u staat ingeschreven bij de gemeente.

Belangrijk
Stuur alle gevraagde documenten met het verzoek mee en een uitgebreide uitleg waarom u het verzoek doet, anders neemt de RDW uw aanvraag niet in behandeling. Bijvoorbeeld: schrijf niet alleen 'ik kan mijn post niet ontvangen’, maar omschrijf ook wat uw situatie is en waarom u geen post kunt ontvangen op het adres waarmee u bij de gemeente bent ingeschreven.  

Correspondentieadres voor een rechtspersoon

Als tekenbevoegde kunt u een verzoek doen om een correspondentieadres voor een rechtspersoon te plaatsen, te wijzigen of te verwijderen. U volgt dan ook de procedure die hierboven staat. De uitzondering daarop is dat u in de brief ook het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en eventueel het vestigingsnummer vermeldt. Deze gegevens staan op het uittreksel KVK.

Is de rechtsvorm van een rechtspersoon beëindigd, dan kunt u geen correspondentieadres aanvragen.