Meerdere nieuwe kentekenbewijzen aanvragen

Heeft uw bedrijf meerdere kentekens op naam en heeft u daarvoor vervangende kentekenbewijzen nodig? Met een RDW-certificaat kunt u meerdere nieuwe kentekenbewijzen in 1 keer aanvragen.
  • Voorwaarden 

    • U heeft meerdere voertuigen op naam van uw bedrijf staan.
    • U wilt meerdere nieuwe kentekenbewijzen aanvragen of u verwacht regelmatig nieuwe kentekenbewijzen aan te vragen.
    • U bent bij ons geregistreerd en heeft een RDW-certificaat ontvangen. 
    1. U logt in via de knop ‘Kentekenbewijs aanvragen met certificaat’.
    2. U voert 1 voor 1 de aanvragen in.
    3. Selecteer het product: kentekencard met tenaamstellingscode aanvragen.
    4. Zorg dat u behalve het kenteken ook de meldcode bij de hand heeft. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer. Geef bij de aanvraag van een kentekenbewijs aan of u ook het APK-rapport wilt ontvangen.
    5. Op het scherm ziet u een overzicht van uw aanvraag. Als u aangeeft dat u akkoord bent, kunt u de dienst sluiten of nog een aanvraag indienen.
    6. U ontvangt de kentekenbewijzen, tenaamstellingscodes en eventuele APK-rapporten apart van elkaar.
    7. U betaalt de kosten per kentekencard. De betaling doet u op de manier die u met ons heeft afgesproken bij uw registratie (op rekening of automatische incasso). 
  • In dit schema ziet u wanneer u uw kentekenbewijs en tenaamstellingscode in huis heeft. Wij versturen de tenaamstellingscode 1 werkdag later dan het kentekenbewijs.

    Aanvraag Kentekenbewijs in huis Tenaamstellingscode in huis
    Maandag  tot en met vrijdag voor 20.00 uur Binnen 2 werkdagen Binnen 3 werkdagen
    Maandag tot en met donderdag na 20.00 uur Binnen 3 werkdagen Binnen 4 werkdagen
    Vrijdag na 20.00 uur en in het weekend Woensdag Donderdag
  • Omschrijving Kosten
    Nieuwe kentekencard en tenaamstellingscode €37,90
  • Heeft u het nieuwe kentekenbewijs na 5 werkdagen nog niet ontvangen? Dan kunt u dit via een formulier bij ons melden. Wij sturen de documenten dan alsnog naar u toe. Alleen de geregistreerde eigenaar/houder kan het formulier invullen.

    Is het langer dan 3 maanden geleden dat u de kentekencard heeft aangevraagd en geeft u dit nu (pas) aan ons door? Dan moet u de aanvraag opnieuw doen.

Heeft deze informatie u geholpen?