• (Link)

    Verhuizing of andere naam doorgeven

    Bent u verhuisd of is uw naam veranderd? Dit hoeft u niet aan ons door te geven. Als u de wijziging doorgeeft aan uw gemeente, dan passen wij de gegevens automatisch aan in het kentekenregister. Wij hebben een automatische koppeling met de Basisregistratie Personen (BRP).   

    Oude gegevens op kentekenbewijs

    Op uw kentekenbewijs mogen uw oude gegevens blijven staan. Dus u hoeft niets te doen. Wilt u de gewijzigde gegevens wel op uw kentekenbewijs? Dan moet u een nieuw kentekenbewijs aanvragen.  

  • (Link)

    Post op een ander adres ontvangen

    Bent u niet verhuisd, maar wilt u onze post op een ander adres ontvangen? Dan kunt u ons vragen een correspondentieadres/briefadres op te slaan in ons register. Dit mag alleen een Nederlands adres zijn.  

    Wij zijn verplicht om uw post naar het adres te sturen waarop u staat ingeschreven bij de gemeente. Het is bij hoge uitzondering mogelijk om post naar een ander adres te sturen.

    Zo werkt het

    Zo vraagt u ons een correspondentieadres te gebruiken in de communicatie met u:

    1. Schrijf een brief en vermeld daarin:
      - de vraag om een correspondentieadres/briefadres te gebruiken
      - het Nederlandse correspondentieadres 
      - een uitgebreide omschrijving waarom u dit wilt en waarom u geen post kunt ontvangen op het adres waarmee u bent ingeschreven bij uw gemeente.
      Vraagt u dit aan als rechtspersoon? Vermeld dan ook het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en eventueel het vestigingsnummer. Deze gegevens staan op het uittreksel van de KvK.
    2. Zet uw handtekening onderaan de brief.
    3. Maak een scan/foto van de brief en een scan/foto van uw geldige legitimatiebewijs (een geldig Nederlands rijbewijs, identiteitsbewijs of paspoort, een geldig niet-Nederlands paspoort of een geldig rijbewijs of identiteitskaart uit een EU/EVA-land).
    4. Vul het formulier Correspondentieadres doorgeven, aanpassen of opzeggen volledig in, voeg beide scans/foto's toe aan het formulier en verzendt het.
    5. Wij beoordelen uw aanvraag en sturen binnen 5 werkdagen per post een bevestiging of afwijzing. Let op: Wij ontvangen regelmatig formulieren zonder een ondertekend verzoek en een scan/foto van een legitimatiebewijs. Voor een afhandeltijd binnen 5 werkdagen is het noodzakelijk dat u alle documenten meestuurt .
    6. Keuren wij uw verzoek voor een correspondentieadres goed? Dan ontvangt u vanaf dat moment onze post op het opgegeven adres. Dit gaat om post over alle voertuigen die u op uw naam heeft staan.

  • (Link)

    Bestaand correspondentieadres aanpassen of opzeggen

    Heeft u al een correspondentieadres bij ons en wilt u dit aanpassen? Of wilt u juist geen post meer ontvangen op dit correspondentieadres, maar het adres waarop u staat ingeschreven bij de gemeente?

    Geef dat dan aan ons door met formulier Correspondentieadres doorgeven, aanpassen of verwijderen.

    U voegt daarbij een aantal gegevens en documenten toe. Deze staan beschreven onder het kopje Post op een ander adres ontvangen. Volgt u verder de stappen die wij daar noemen. 

    U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging of afwijzing.