Naam of adres in het RDW-register veranderen
-
Verhuizing of andere naam doorgeven
Bent u verhuisd of is uw naam veranderd? Dit hoeft u niet aan ons door te geven. Als u de wijziging doorgeeft aan uw gemeente, dan passen wij de gegevens automatisch aan in het kentekenregister. Wij hebben e en automatische koppeling met de Basisregistratie Personen (BRP).
Oude gegevens op kentekenbewijs
Op uw kentekenbewijs mogen uw oude gegevens blijven staan. Dus u hoeft niets te doen. Wilt u de gewijzigde gegevens wel op uw kentekenbewijs? Dan moet u een nieuw kentekenbewijs aanvragen.
-
Post op een ander adres ontvangen
Bent u niet verhuisd, maar wilt u onze post op een ander adres ontvangen? Dan kunt u ons vragen een correspondentieadres/briefadres op te slaan in ons register. Dit mag alleen een Nederlands adres zijn.
Wij zijn verplicht om uw post naar het adres te sturen waarop u staat ingeschreven bij de gemeente. Het is bij hoge uitzondering mogelijk om post naar een ander adres te sturen.
Zo werkt het
Zo vraagt u ons een correspondentieadres te gebruiken in de communicatie met u:
-
Schrijf een brief en vermeld
daarin:
- de vraag om een correspondentieadres/briefadres te gebruiken
- het Nederlandse correspondentieadres
- een uitgebreide omschrijving waarom u dit wilt en waarom u geen post kunt ontvangen op het adres waarmee u bent ingeschreven bij uw gemeente.
Vraagt u dit aan als rechtspersoon? Vermeld dan ook het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en eventueel het vestigingsnummer. Deze gegevens staan op het uittreksel van de KvK. - Zet uw handtekening onderaan de brief.
- Maak een scan/foto van de brief en een scan/foto van uw geldige legitimatiebewijs (een geldig Nederlands rijbewijs, identiteitsbewijs of paspoort, een geldig niet-Nederlands paspoort of een geldig rijbewijs of identiteitskaart uit een EU/EVA-land).
- Vul het formulier Correspondentieadres doorgeven, aanpassen of opzeggen volledig in, voeg beide scans/foto's toe aan het formulier en verzendt het.
- Wij beoordelen uw aanvraag en sturen binnen 5 werkdagen per post een bevestiging of afwijzing. Let op: Wij ontvangen regelmatig formulieren zonder een ondertekend verzoek en een scan/foto van een legitimatiebewijs. Voor een afhandeltijd binnen 5 werkdagen is het noodzakelijk dat u alle documenten meestuurt .
- Keuren wij uw verzoek voor een correspondentieadres goed? Dan ontvangt u vanaf dat moment onze post op het opgegeven adres. Dit gaat om post over alle voertuigen die u op uw naam heeft staan.
-
Schrijf een brief en vermeld
daarin:
-
Bestaand correspondentieadres aanpassen of opzeggen
Heeft u al een correspondentieadres bij ons en wilt u dit aanpassen? Of wilt u juist geen post meer ontvangen op dit correspondentieadres, maar het adres waarop u staat ingeschreven bij de gemeente?
Geef dat dan aan ons door met formulier Correspondentieadres doorgeven, aanpassen of verwijderen.
U voegt daarbij een aantal gegevens en documenten toe. Deze staan beschreven onder het kopje Post op een ander adres ontvangen. Volgt u verder de stappen die wij daar noemen.
U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging of afwijzing.