Tellerstand corrigeren
Bent u de eigenaar/houder van een personenauto of lichte bedrijfsauto en klopt de bij de RDW geregistreerde tellerstand niet? Dan is het belangrijk om deze te laten wijzigen (corrigeren).
Wat kunt u doen?
Vaak kan het bedrijf dat de laatste tellerstand van uw voertuig heeft geregistreerd de correctie direct online voor u uitvoeren. Lukt dit niet, dan kunt u zelf, of het RDW-erkend bedrijf, een correctieverzoek indienen bij de RDW.
Correctieverzoek indienen
Zo dient u een correctieverzoek in:- Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Bijvoorbeeld: een factuur, werkplaatshistorie, een werkorder van het garagebedrijf, een volledig ingevuld onderhoudsboekje, of een volledige lease- of tankhistorie.
- Vul het Correctieformulier tellerstand volledig in en stuur de bewijsstukken mee.
- De RDW beoordeelt het correctieverzoek binnen 5 werkdagen.
- Na goedkeuring corrigeert de RDW de tellerstand in het register. Daarvan ontvangt u een bevestiging per post of e-mail.
- Bij twijfel vraagt de RDW u om extra bewijsstukken.
Documenten die u moet meesturen
- Zoveel mogelijk bewijsstukken. Hieruit moet blijken dat de geregistreerde tellerstand onjuist is en wat de juiste tellerstand moet zijn.
- Als u een verzoek indient namens de geregistreerde eigenaar/houder:
een door de geregistreerde eigenaar/houder geschreven en ondertekende machtiging. -
Als u
een verzoekt indient namens een rechtspersoon en u bent niet tekenbevoegd:
een ondertekende machtiging van de tekenbevoegde. Op het uittreksel van de Kamer van Koophandel (KvK) staat aangegeven wie dit is. - Als u een verzoek indient als erkend bedrijf:
een kopie van de bedrijfsvoorraadpas.
Schriftelijke aanvraag
Als u de correctie niet online kunt aanvragen, neem dan contact op met de RDW Klantenservice. U krijgt dan een correctieformulier thuisgestuurd.