Tellerstand corrigeren
Bent u de eigenaar/houder van een personenauto, lichte bedrijfsauto of motor en klopt de kilometerstand die in ons register staat niet? Heeft
u van ons een brief ontvangen waarin staat dat uw kilometerstand niet logisch
is? Dan is het belangrijk om de stand te laten aanpassen (corrigeren).
-
U kunt de tellerstand zelf laten aanpassen, maar u kunt dat soms ook door een bedrijf laten doen.
- Het bedrijf dat de laatste tellerstand van uw voertuig heeft doorgegeven, kan de correctie vaak direct online voor u uitvoeren.
- Een door de RDW erkend bedrijf kan de correctie ook voor u aanvragen. Hoe dat gaat, kan het erkende bedrijf vinden op het zakelijke gedeelte van deze website.
-
- Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal waaruit blijkt dat de geregistreerde tellerstand onjuist is. Bijvoorbeeld: een rekening (factuur), werkplaatshistorie, een werkorder van het garagebedrijf, een volledig ingevuld onderhoudsboekje, of een volledige lease- of tankhistorie.
- Klik op 'tellerstand aanpassen', vul uw gegevens in en stuur de bewijsstukken
mee.
Vraagt u een correctie niet voor u zelf maar namens de geregistreerde/eigenaar houder aan? Stuur dan mee: - Een door de eigenaar ondertekende machtiging of
- Een kopie van de RDW-brief 'Onlogische tellerstand van uw voertuig' die de eigenaar/houder mogelijk heeft ontvangen of
- Een kopie van het RDW-voertuigrapport. Deze moet aangevraagd zijn door de eigenaar/houder.
- Bij twijfel vragen wij u om extra bewijsstukken.
- Na goedkeuring corrigeren we de kilometerstand binnen 5 werkdagen in ons register. Daarvan ontvangt u een bevestiging per e-mail.
-
Als u de correctie niet online kunt aanvragen, neem dan contact op met onze klantenservice. U krijgt dan een correctieformulier thuisgestuurd.