Bent u niet verhuisd, maar wilt u de post van de RDW op een ander adres ontvangen? Dan kunt u een verzoek doen om een correspondentieadres te registreren. Dit adres mag alleen een Nederlands adres zijn.

Zo kunt u het verzoek doen:

  1. Maak een brief en meld daarin:
    - het verzoek om een correspondentieadres te plaatsen, te wijzigen of te verwijderen;
    - het Nederlandse correspondentieadres;
    - een uitgebreide omschrijving waarom u het verzoek doet.
  2. Zet uw handtekening onderaan de brief.
  3. Maak een scan van de brief en een scan van uw geldige Nederlandse rijbewijs, paspoort of identiteitskaart.
  4. Vul het formulier 'Correspondentieadres doorgeven, beëindigen of wijzigen’ volledig in en voeg de beide scans toe aan het formulier;
  5. Klik op verzenden;
  6. Als alles akkoord is, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een bevestiging per post.
  7. Let op: De RDW ontvangt regelmatig formulieren zonder een ondertekend verzoek en een kopie van een legitimatiebewijs. Voor een afhandeltijd binnen 5 werkdagen is het noodzakelijk dat u alle documenten meestuurt .
  8. Heeft u een nieuw of gewijzigd correspondentieadres doorgegeven, dan ontvangt u vanaf dat moment de post van de RDW op het opgegeven adres. Dit gaat om post over alle voertuigen die u op uw naam heeft staan. Is het correspondentieadres verwijderd, dan ontvangt u de post van de RDW weer op het adres waarop u staat ingeschreven bij de gemeente.

Belangrijk is dat u alle gevraagde documenten met het verzoek meestuurt, anders kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. U moet ook een uitgebreide uitleg geven waarom u het verzoek doet. Bijvoorbeeld: u schrijft niet alleen 'ik kan mijn post niet ontvangen’, maar omschrijft ook wat uw situatie is en waarom u geen post kunt ontvangen op het adres waarmee u bij de gemeente bent ingeschreven.

Correspondentieadres voor een rechtspersoon

Als tekenbevoegde (zoals vermeld op het uittreksel van de Kamer van Koophandel (KVK) kunt u een verzoek doen om een correspondentieadres voor een rechtspersoon te plaatsen, te wijzigen of te verwijderen. U volgt dan ook de procedure die hierboven staat. De uitzondering daarop is dat u in de brief ook het inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en eventueel het vestigingsnummer vermeldt. Deze gegevens staan op het uittreksel KVK.

Is de rechtsvorm van een rechtspersoon beëindigd, dan kunt u geen correspondentieadres aanvragen.