Twijfelt u of uw voertuig terecht is goedgekeurd bij de APK-keuring? Heeft u een tweedehandsvoertuig gekocht met een geldige APK, maar heeft dat voertuig nu gebreken?
Dan kunt u het volgende doen:
- U meldt uw twijfel over de APK-goedkeuring bij de RDW. Dit kunt u doen met het formulier voor melding. Of
- U start een formele bezwaarprocedure op, waarbij u de RDW laat beoordelen of de goedkeuring wel terecht was. Hieraan zijn kosten verbonden.
Melding doen
Als u uw twijfel meldt over de APK-goedkeuring, dan neemt de RDW, als dit nodig is, contact met u op om meer informatie te krijgen. De RDW bewaart alle meldingen in het archief dat de RDW bijhoudt van elk garagebedrijf met een APK-erkenning. Als uw klacht daartoe aanleiding geeft, wordt deze besproken met het garagebedrijf tijdens één van de periodieke controlebezoeken van de RDW.
Als u twijfelt of iets wel of geen APK-keuringseis is, kijkt u dan op de website met APK-regelgeving.
De RDW stelt het op prijs als u een melding doet. Verder kunt u het volgende doen:
- De zaak melden bij de brancheorganisatie van het garagebedrijf (als deze is aangesloten bij een brancheorganisatie).
- Uw rechtspositieverzekering in te schakelen (als u er een heeft).
- De zaak melden bij de Autoriteit Consument en Markt. De ACM heeft hiervoor een speciale website: www.consuwijzer.nl.
Ga naar het meldingsformulier.