Vaak kan het bedrijf dat de laatste tellerstand van uw voertuig heeft geregistreerd de correctie direct online voor u uitvoeren. Lukt dit niet, dan kunt u zelf, of het RDW-erkend bedrijf, een correctieverzoek indienen bij de RDW.

Correctieverzoek indienen

Zo dient u een correctieverzoek in:

  1. Verzamel zoveel mogelijk bewijsmateriaal. Bijvoorbeeld: een factuur, werkplaatshistorie, een werkorder van het garagebedrijf, een volledig ingevuld onderhoudsboekje, of een volledige lease- of tankhistorie.
  2. Vul het Correctieformulier tellerstand volledig in en stuur de bewijsstukken mee.
  3. De RDW beoordeelt het correctieverzoek binnen 5 werkdagen.
  4. Na goedkeuring corrigeert de RDW de tellerstand in het register. Daarvan ontvangt u een bevestiging per post of e-mail.
  5. Bij twijfel vraagt de RDW u om extra bewijsstukken.

Documenten die u moet meesturen

  • Zoveel mogelijk bewijsstukken. Hieruit moet blijken dat de geregistreerde tellerstand onjuist is en wat de juiste tellerstand moet zijn.
  • Als u een verzoek indient namens de geregistreerde eigenaar/houder:
    een door de geregistreerde eigenaar/houder geschreven en ondertekende machtiging.
  • Als u een verzoekt indient als rechtspersoon:
    een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 jaar)
  • Als u een verzoek indient als erkend bedrijf:
    een kopie van de bedrijfsvoorraadpas.

Schriftelijke aanvraag

Als u de correctie niet online kunt aanvragen, neem dan contact op met de RDW Klantenservice. U krijgt dan een correctieformulier thuisgestuurd.