Kentekenbewijs of tenaamstellingcode niet ontvangen
Heeft u onlangs een kentekencard of tenaamstellingscode aangevraagd en heeft u deze niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Dan kunt u dit via een formulier bij de RDW melden. Dat geldt ook als u een voertuig heeft gekocht, op uw naam heeft laten overschrijven en geen kentekencard en/of tenaamstellingscode heeft ontvangen.
Wat kunt u doen?
Alleen de geregistreerde eigenaar/houder kan het formulier invullen. Staat het voertuig op naam van een garagebedrijf of in de bedrijfsvoorraad? Ga dan naar 'Kentekencard of tenaamstellingscode niet ontvangen - zakelijk'
Binnen 3 maanden doorgeven
Is het langer dan 3 maanden geleden dat u de documenten heeft aangevraagd en geeft u dit nu (pas) aan de RDW door, dan moet u de aanvraag voor een vervangende kentekencard of tenaamstellingscode toch opnieuw indienen.
Niet ontvangen documenten doorgeven aan de RDW
Zo geeft u aan dat u een document niet heeft ontvangen:
- Vul het formulier ‘niet ontvangen documenten volledig in.
- Klik op 'Verzenden'.
- Als alles akkoord is, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een nieuw document.
Geen tenaamstellingscode bij leasevoertuig
Als uw voertuig eigendom is van een lease- of financieringsmaatschappij, dan ontvangt deze maatschappij altijd de tenaamstellingscode.