-
- Wij passen alleen gegevens aan die niet kloppen.
- Het laten aanpassen van gegevens is gratis.
- Verhuisd of naam veranderd? Dit hoeft u niet door te geven. Zie Verhuizing of andere naam doorgeven.
- Kentekenbewijs op andere naam zetten? Lees meer bij Kenteken overschrijven.
-
- Klik op 'Fout doorgeven' en vul uw gegevens in.
- Wij beoordelen uw verzoek en kijken of er sprake is van een fout. Soms hebben wij meer informatie nodig. In dat geval ontvangt u van ons een e-mail.
- Als alles in orde is, ontvangt u binnen 5 werkdagen een bevestiging van de wijziging. Stond de fout op het kentekenbewijs? Dan ontvangt u ook een nieuw kentekenbewijs. Uw tenaamstellingscode blijft geldig.
- Heeft u nog een papieren kentekenbewijs? Dan krijgt u altijd een nieuw kentekenbewijs op creditcardformaat. Een werkdag later ontvangt u de volledige tenaamstellingscode.
- Zodra u het nieuwe kentekenbewijs heeft ontvangen, vernietigt u het oude.
U ontvangt geen tenaamstellingscode als uw voertuig eigendom is van een lease- of financieringsmaatschappij. De maatschappij ontvangt deze.
-
Verhuizing hoeft u niet door te geven
Bent u verhuisd of is uw naam veranderd? Dit hoeft u niet aan ons door te geven. Als u de wijziging doorgeeft aan uw gemeente, dan passen wij de gegevens automatisch aan in het kentekenregister. Wij hebben een automatische koppeling met de Basisregistratie Personen (BRP).
Heeft u een bedrijf? Ook dan hoeft u een verhuizing of andere naam niet aan ons door te geven. De Kamer van Koophandel stuurt de wijziging naar ons toe en wij passen de gegevens aan in het kentekenregister. Wij nemen een postadres niet over. Zie Post op een ander adres ontvangen.
Oude gegevens op kentekenbewijs
Op uw kentekenbewijs mogen uw oude adres en naam blijven staan. Dus u hoeft niets te doen.
Wilt u het juiste adres of de juiste naam wel op uw kentekenbewijs? Dan moet u een nieuw kentekenbewijs aanvragen. Lees meer op Kentekenbewijs kwijt onder 'Vraag hier uw kentekenbewijs aan'.