Kentekenbewijs mobiele machine of MMBS kwijt
-
Alleen in deze situaties kunt u een nieuw kentekenbewijs aanvragen:
- Het voertuig staat op uw naam of op naam van uw bedrijf.
of
- U geeft iemand anders toestemming om het namens u aan te vragen.
Oude kentekenbewijs teruggevonden
Heeft u een nieuw kentekenbewijs aangevraagd en uw oude kentekenbewijs teruggevonden? Het is helaas niet mogelijk om de aanvraag te stoppen en geld terug te krijgen.Meerdere kentekenbewijzen tegelijk aanvragen
Heeft uw bedrijf meerdere kentekens op naam staan en heeft u daarvoor vervangende kentekenbewijzen nodig? Met een RDW-certificaat kunt u meerdere kentekenbewijzen in 1 keer aanvragen. Zie ‘Meerdere vervangende kentekenbewijzen aanvragen’.
Alleen tenaamstellingscode kwijt
Bent u alleen (een deel van) uw tenaamstellingscode kwijt? Ga dan naar ‘Tenaamstellingscode kwijt’.
-
- Zorg dat u de meldcode bij de hand heeft. De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het voertuigidentificatienummer .
- U vraagt een nieuw kentekenbewijs aan via Kentekenbewijs aanvragen. Kies dan voor ‘Kentekencard met tenaamstellingscode aanvragen’. U betaalt de kosten via iDEAL.
- U ontvangt van ons een nieuw kentekenbewijs (kentekencard) en automatisch ook een tenaamstellingscode. Wij sturen het kentekenbewijs en een brief met de code altijd naar het bij de gemeente geregistreerde adres van de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig.
- Na ontvangst van het nieuwe kentekenbewijs, knipt u de oude papieren kentekendelen die u mogelijk nog in uw bezit heeft door. Deze zijn niet meer geldig. Had u voor het voertuig al een kentekencard? Gooi dan de ‘oude’ tenaamstellingscode weg. Deze is niet meer geldig.
-
U betaalt de kosten voor het nieuwe kentekenbewijs en de bijbehorende tenaamstellingscode met iDeal.
Omschrijving Kosten Nieuwe kentekencard en tenaamstellingscode €34,50 Oude kentekenbewijs teruggevonden
Heeft u een nieuw kentekenbewijs aangevraagd en uw oude kentekenbewijs teruggevonden? Het is helaas niet mogelijk om de aanvraag te stoppen en geld terug te krijgen. -
In dit schema ziet u wanneer u uw kentekenbewijs en tenaamstellingscode in huis heeft. Wij versturen de tenaamstellingscode 1 werkdag later dan het kentekenbewijs.
Aanvraag Kentekenbewijs in huis Tenaamstellingscode in huis Maandag tot en met vrijdag voor 20.00 uur Binnen 2 werkdagen Binnen 3 werkdagen Maandag tot en met donderdag na 20.00 uur Binnen 3 werkdagen Binnen 4 werkdagen Vrijdag na 20.00 uur en in het weekend woensdag donderdag Heeft u het kentekenbewijs niet binnen de aangegeven tijd ontvangen? Wacht dan nog even af. Mogelijk is de postbezorging iets vertraagd.
Kentekenbewijs na 5 werkdagen niet ontvangen
Heeft u uw kentekenbewijs na 5 werkdagen nog niet in huis? Dan kunt u dit online aan ons doorgeven. Wij sturen de documenten dan alsnog naar u toe. Alleen de geregistreerde eigenaar/houder kan het formulier invullen.
Langer dan 3 maanden geleden
Is het langer dan 3 maanden geleden dat u de kentekencard heeft aangevraagd en geeft u dit nu (pas) aan ons door? Dan moet u de aanvraag opnieuw doen. Dit geldt ook als het voertuig langer dan 3 maanden geleden is overgeschreven en u daarna het kentekenbewijs niet hebt ontvangen.
-
Kunt u het nieuwe kentekenbewijs niet online aanvragen of staat het voertuig niet op uw naam? Neem dan contact op met onze klantenservice.