Voorwaarde nieuw registratiebewijs aanvragen

Het vaartuig moet op uw naam staan om de aanvraag te kunnen doen. U kunt geen registratiebewijs voor iemand anders aanvragen.  

Nieuw registratiebewijs aanvragen

Zo vraagt u een nieuw registratiebewijs aan:

  1. Neem contact op met RDW klantenservice en geef aan dat u een nieuw registratiebewijs wilt aanvragen.
  2. U ontvangt per post een aanvraagformulier. Vul het formulier volledig in en stuur het naar: 

    RDW t.a.v. Snelle motorboten
    Postbus 30000
    9640 RA Veendam
  3. U betaalt de kosten
    Omschrijving
    Vervangend registratiebewijs snelle motorboot €31,50

    Gebruik bij de betaling het betalingskenmerk dat op het aanvraagformulier staat.
  4. De RDW neemt uw verzoek in behandeling. De afhandeltijd van de aanvraag duurt maximaal 5 werkdagen.
  5. De RDW stuurt het nieuwe registratiebewijs per post naar u toe.
    A. Staat het vaartuig op uw naam geregistreerd? Dan stuurt de RDW een registratiebewijs op creditcardformaat naar het adres waarop u bij uw gemeente staat ingeschreven.
    B. Staat het vaartuig op naam van uw bedrijf? Dan stuurt de RDW het registratiebewijs naar het adres waarop uw bedrijf staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK).
    C. Woont u in het buitenland? Dan stuurt de RDW het registratiebewijs naar het adres dat u heeft opgegeven. Houdt u er rekening mee dat postbezorging in het buitenland langer kan duren.