De RDW neemt de aanvraag van een nieuwe kentekencard of tenaamstellingscode niet in behandeling als u deze 3 maanden na afgifte van de originele documenten heeft ingediend. Heeft u de aanvraag ná 3 maanden gedaan, dan moet u een vervangende kentekencard of tenaamstellingscode aanvragen. Dit geldt niet voor een BIN, deze kunt u ook na 3 maanden nog opvragen.

Niet ontvangen documenten doorgeven aan de RDW

Om aan te geven dat u een document niet heeft ontvangen, neemt u de volgende stappen:

  • De tekenbevoegde van het bedrijf vult het formulier 'niet ontvangen documenten - zakelijk' volledig in.
  • Voeg eventuele bijlagen toe.
    Staat het voertuig op naam van een erkend bedrijf of in de bedrijfsvoorraad? Dan moet u een kopie van de bedrijfspas meesturen. Heeft u geen bedrijfspas, dan is een uittreksel van de Kamer van Koophandel ook voldoende. De tekenbevoegde van het bedrijf moet het formulier invullen of een geschreven machtiging als bijlage toevoegen.
  • Klik op verzenden.
  • Als alles akkoord is, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een nieuw document.

Geen tenaamstellingscode bij lease

Staat het voertuig in de bedrijfsvoorraad van uw erkende bedrijf, dan ontvangt u nooit een tenaamstellingscode van de RDW. U ontvangt ook geen tenaamstellingscode als uw voertuig eigendom is van een lease- of financieringsmaatschappij. In het kentekenregister is dan bij het kenteken een verstrekkingsvoorbehoud geplaatst. Dit houdt in dat de lease- of financieringsmaatschappij altijd de tenaamstellingscode ontvangt.

Particulier of rechtspersoon (zonder RDW-erkenning)

Staat het voertuig op naam van een particulier of rechtspersoon? Dan kunt u via een ander formulier aangeven dat u de documenten niet ontvangen heeft.  Ga hiervoor naar het artikel Kentekencard of tenaamstellingscode niet ontvangen.