Tenaamstelling terugdraaien

Heeft u een voertuig op naam van een verkeerde (rechts)persoon gezet? Vraag ons dan om  de tenaamstelling terug te draaien. Dit kan online als u dit op tijd doet. Of is het tenaamstellingsverslag niet geprint? Geef dit dan snel online aan ons door.   

  • Alleen voor zakelijke klanten en erkenninghouders

    Als u een tenaamstelling terug wilt laten draaien moet u als zakelijke klant of erkenninghouder geregistreerd staan bij ons. Wilt u zakelijke klant worden? Ga dan naar Registreren bij de RDW.

    Tenaamstelling vóór 17.00 uur

    Was de tenaamstelling vóór 17.00 uur? Doe uw online aanvraag dezelfde dag.

    Tenaamstelling na 17.00 uur

    Was de tenaamstelling na 17.00 uur? Doe uw online aanvraag de volgende werkdag vóór 10.00 uur 's morgens.

     
    1. Log in via de knop ‘Tenaamstelling terugdraaien'.
    2. Vul de gegevens in en beschrijf wat er verkeerd is gegaan en waarom. 
    3. Wij bekijken uw aanvraag binnen 24 uur. Als we meer informatie nodig hebben, nemen we contact met u op.
    4. Draaien wij de tenaamstelling terug? Dan sturen wij een brief met een bevestiging hiervan naar de persoon met de verkeerde registratie.
    5. Komt er een nieuwe tenaamstelling? Dan ontvangt die persoon van ons een kentekenbewijs en eventueel een tenaamstellingscode.
       
  • Wilt u het op naam zetten terugdraaien? En kan dit niet meer online, omdat het op naam zetten te lang geleden is gedaan? Doe dan het volgende.

    1. Vraag het kentekenbewijs en tenaamstellingscode van de klant bij wie het voertuig verkeerd op naam staat.
    2. Overleg met de klant hoe het voertuig op naam van de goede persoon kan komen te staan.
    3. Zet daarna het voertuig op naam van de goede persoon bij een kentekenloket, RDW-balie of -keuringsstation. Voorwaarde is dat alle gegevens en documenten aanwezig zijn.

    Heeft klant van de verkeerde tenaamstelling vragen over motorrijtuigenbelasting? Dan moet u daar samen met klant uit komen. Wij kunnen u daar helaas niet bij helpen.

  • Heeft u het tenaamstellingsverslag niet geprint? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit werkt zo:

    1. Log in via de knop ‘Tenaamstellingsverslag niet geprint'.
    2. Vul de gegevens in en beschrijf wat er verkeerd is gegaan en waarom. 
    3. Wij bekijken uw aanvraag binnen 24 uur. Als we meer informatie nodig hebben, nemen we contact met u op.
    4. Is alles goed? Dan sturen wij een nieuwe tenaamstellingscode naar de eigenaar van het voertuig (u krijgt geen nieuw tenaamstellingsverslag).