Tenaamstelling corrigeren

Bij het tenaamstellen kan het voorkomen dat er iets verkeerd gaat. U heeft bijvoorbeeld het kenteken op naam van de verkeerde persoon gezet. In dat geval kunt u dit door ons laten corrigeren.

  • (Link)

    Wat u eerst moet weten

    • Om deze dienst te kunnen gebruiken, moet u als zakelijke klant of erkenninghouder geregistreerd staan bij ons. Staat u dat niet, ga dan naar ‘Registreren bij de RDW’.
    • Gebruik deze dienst niet als het gaat het om een nieuw en ongebruikt voertuig dat niet te naam gesteld moet worden. In dit geval gaat het om schonen via uw importeur. Neem hierover contact op met uw importeur.
    • Om de tenaamstelling te kunnen corrigeren, moet u de correctie binnen een bepaalde tijd bij ons aanvragen.
      Heeft de tenaamstelling vóór 17.00 uur plaatsgevonden? Dan moet u de correctie nog dezelfde dag aanvragen.
      Heeft de tenaamstelling na 17.00 uur plaatsgevonden? Dan moet u de correctie de volgende werkdag voor 10:00 uur 's morgens bij ons aanvragen.

  • (Link)

    Zo werkt het

    1. U vraagt de correctie aan via de knop ‘Correctie tenaamstelling aanvragen'
    2. Houd het kenteken en de meldcode bij de hand. Geef aan wat er verkeerd is gegaan en waarom. 
    3. Wij nemen uw aanvraag binnen 24 uur in behandeling. Als we meer informatie nodig hebben, nemen we contact met u op.  
  • (Link)

    Goed om te weten

    Wij sturen een brief met een bevestiging van de correctie naar de persoon met de verkeerde registratie.

    Is er een nieuwe tenaamstelling? Dan ontvangt die persoon van ons een kentekenbewijs en eventueel een tenaamstellingscode.