Tachograaftechnicus, 2022
In deze uitgave o.a: Werner Mathijssen van de firma Bluekens: "Fraude kan niet, maar een misser is toch menselijk?" Achterop Hartman Transport: “Dat je op afstand gegevens kunt downloaden en gecontroleerd kunt worden, is ronduit efficiënt.” Verder een vooruitblik op het EU Mobility Package, voor een eerlijker transport en een betere registratie van de rij- en rusttijden. In het dubbelinterview leggen Tiny de Krom en Bas Burgers van DAF Trucks uit hoe tacho-apparatuur een cruciale rol speelt in het ontwerp- en productietraject.
RDW Tachograaftechnicus 2022 (pdf, 1mb)
Tachograaftechnicus, 2021
In dit nummer o.a: alles over een tachograaf kalibreren. Op de cover zien we een erkenninghouder. Achterop staat een transportondernemer, die met een gerust hart transport kan blijven uitvoeren, zonder dat hij problemen krijgt met controlerende instanties in binnen- en buitenland. Verder een dubbelinterview met een toezichthouder van de RDW en een inspecteur van ILT. Kortom, weer een gevarieerd aanbod van alles wat met de tachograaf en rij- en rusttijden te maken heeft. De insteek blijft veilig en eerlijk transport.
RDW Tachograaftechnicus 2021 (pdf, 2mb)
Tachograaftechnicus, 2020
In dit nummer o.a.: alles over de DSRC, de diverse stappen in de kalibratieprocedure, de nieuwe verzegeling, en alle spelregels rond de werkplaatskaart. Wat doe je bij het vervangen of uitbouwen van een tachograaf? De data veiligstellen! Op de cover zien we Luc Goyen van het logistieke bedrijf Limpens Elsloo: “Wij zijn graag de beste van de klas.” Achterop Jeffrey Geesdrop van de Inspectie Leefomgeving en Transport: “Wij houden ons bezig met de controle. Langs de weg kijken we of de ingebouwde tachograaf voldoet aan de wetgeving.”
RDW Tachograaftechnicus 2020 (pdf, 1mb)
Tachograaf-special, 2019
De RDW geeft een speciaal, informatief blad uit voor alle 3240 tachograaftechnici en 750 -erkenninghouders. De reden is de invoering van de slimme tachograaf. Vanaf 15 juni 2019 moeten alle nieuw geregistreerde zware voertuigen die beroeps- of personenvervoer doen verplicht voorzien zijn van een slimme tachograaf. In deze special komen alle belangrijke zaken overzichtelijk aan bod. De nieuwe generatie slimme tachograaf is een toekomstgericht apparaat dat beter beveiligd is en sneller data kan uitwisselen. Ook kan die data door toezichthouders op afstand worden uitgelezen, wat chauffeurs tijd bespaart. Aan deze uitgave werkten vele organisaties mee, zoals TLN, BOVAG, VDO, C.A.S.U. Utrecht en RAI Vereniging.