1. Eén kentekenbewijs aanvragen

Heeft u geen kentekenbewijs of tenaamstellingscode meer voor 1 voertuig? Dan kunt u hier  '1 nieuw kentekenbewijs aanvragen'

2. Alleen tenaamstellingcode aanvragen

Bent u alleen uw tenaamstellingscode kwijt? En kunt u inloggen met eHerkenning? Vraag dan hier een nieuwe tenaamstellingscode aan.

3. Meerdere kentekenbewijzen aanvragen

Wilt u meerdere (minimaal 5) nieuwe kentekenbewijzen aanvragen of verwacht u regelmatig gebruik te maken van deze dienst, dan moet u zich laten registreren als zakelijke klant. Wilt u zich laten registreren, ga dan naar 'Registreren bij de RDW'. Als u erkenninghouder bent bij de RDW, dan staat u al geregistreerd en heeft u toegang tot deze dienst.

Zo vraagt u meerdere kentekenbewijzen/tenaamstellingscodes in 1 keer aan

  1. Ga naar deze link opent in een nieuw vensterNieuw kentekenbewijs aanvragen deze link opent in een nieuw venster.
  2. De aanvragen voert u 1 voor 1 op.
  3. Selecteer het product: kentekencard met tenaamstellingscode aanvragen
  4. Voer het kenteken en het voertuigidentificatienummer in en geef bij de aanvraag van een kentekenbewijs aan of u ook het APK-rapport wilt ontvangen.
  5. Op het scherm ziet u een overzicht van uw aanvraag. Als u aangeeft dat u akkoord bent, kunt u de dienst sluiten of nog een aanvraag indienen.
  6. De RDW stuurt het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode en het APK-rapport apart van elkaar naar u toe.
  7. De kosten betaalt u per automatische incasso of op rekening. Deze keuze heeft u gemaakt bij uw registratie. Dit zijn de kosten per kentekencard.
Vervangende kentekencard en tenaamstellingscode € 31,50

Afhandeling van uw aanvraag

Aanvraag Kentekenbewijs in huis Tenaamstellingscode in huis
Maandag  tot en met vrijdag voor 20.00 uur Binnen 2 werkdagen Binnen 3 werkdagen
Maandag tot en met donderdag na 20.00 uur Binnen 3 werkdagen Binnen 4 werkdagen
Vrijdag na 20.00 uur en in het weekend woensdag donderdag

Kentekenbewijs teruggevonden

Veel mensen vinden kort na de aanvraag van een nieuw kentekenbewijs het vermiste kentekenbewijs terug. Heeft de RDW de aanvraag nog niet in behandeling genomen, dan kunt u de aanvraag stoppen. U ontvangt geen nieuw kentekenbewijs en/of tenaamstellingscode meer, maar u krijgt de gemaakte aanvraagkosten niet terug.

Geen online aanvraag mogelijk

Zijn er bijzonderheden of voldoet u niet aan de voorwaarden, dan is het niet mogelijk om de aanvraag online te doen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Klantenservice van de RDW.