Typegoedkeuring of gegevens wijzigen
Is uw bedrijf toegelaten voor het aanvragen van typegoedkeuringen en zijn uw gegevens gewijzigd? Of wilt u uw typegoedkeuring uitbreiden of wijzigen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door.
-
- Afhankelijk van het soort wijziging, moet u documenten meesturen. Een overzicht vindt u in het aanvraagformulier. Zorg voor de juiste en volledige documenten. Dit versnelt uw aanvraag.
- Stuur alleen documenten in PDF-formaat mee. En voeg documenten niet samen. Geef de documenten de naam zoals aangegeven in het aanvraagformulier.
-
U moet de volgende wijzigingen aan ons doorgeven:
- Als u een richtlijn en/of verordening betreffende uw toelating wilt toevoegen of verwijderen. Bijvoorbeeld bij veranderende wetgeving of als u een nieuw soort product wilt produceren.
- Als uw productielocatie wijzigt, als u een nieuwe productielocatie erbij krijgt of als er een verdwijnt.
- Als uw naam of adres wijzigt.
- Als er sprake is van overname of fusie.
- Als u de productie stopt van alle producten waarvoor wij u een typegoedkeuring hebben verleend.
-
- Download onderstaand formulier en vul deze in.
- Stuur het ingevulde formulier naar [email protected].
- U ontvangt een bevestiging per e-mail als uw wijziging is verwerkt. De verwerkingstijd varieert van een aantal weken tot een aantal maanden. Afhankelijk van het soort wijziging.
- Mochten de documenten niet volledig blijken, dan informeren wij u hierover. Hierdoor kan de verwerking langer duren.
-
- U betaalt per aangepast typegoedkeuringscertificaat.
- Het wijzigen van uw gegevens vallen onder de jaarlijkse instandhoudingskosten. Hiervan ontvangt u in maart een factuur.
- In de prijslijst 2023 (pdf, 50kb) vindt u de actuele tarieven.