Opsporen en herstellen van fouten in uw registratie
Controleer regelmatig uw registraties in GAIK Online om eventuele fouten op tijd te herstellen. Komt u een fout tegen en kunt u deze niet meer zelf herstellen? Vraag dan binnen 3 werkdagen nadat u de fout ontdekt bij ons een correctie aan. Wij kunnen het register dan aanpassen.
-
- U registreerde een verkeerd kenteken of verkeerde lamineercode
- U registreerde de kentekenplaat niet in het juiste proces
- U registreerde een geproduceerde plaat niet als ‘afgegeven’
-
Om uw registraties te controleren, kunt u bij ons een overzicht opvragen. Zo krijgt u overzicht op uw voorraad en kunt u eventuele fouten in uw registratie op tijd opsporen.
- Via de knop ‘Aanvragen overzicht’ in de webapplicatie Gaik Online vraagt u een overzicht aan van de kentekenplaten die u heeft verwerkt. U geeft daarbij aan voor welke tijdsperiode u het overzicht wilt.
- Via de knop Ophalen bestanden via WEBREB haalt u het bestand de volgende dag op. Handleiding nodig? Download ‘Ophalen bestanden via WEBREB/GAIK online (pdf, 438kb)’.
- Bevestig het ophalen zodat de lijst uit het overzicht verdwijnt.
- Ga na of het overzicht klopt met uw voorraad en informatie.
- Komt u fouten tegen die u niet zelf kunt herstellen? Vraag ons dan om de fout te corrigeren, lees: ‘Zo corrigeert u een fout’.
-
- Vul het formulier Correctie registratie kentekenplaten (pdf, 163kb) in. Gebruik 1 formulier per kentekenplaat, per reeks kentekenplaten of per kenteken.
- Vul de lamineercode(s) in.
- Gaat het om een correctie van gegevens?
- Vink bij ‘wijziging’ om welk proces het gaat en geef aan wat de juiste gegevens zijn.
- Als u stukken heeft waaruit blijkt wat de juiste gegevens zijn zoals een kopie van het kentekenbewijs, voeg dan een kopie toe.
- Gaat het om een kentekenplaat die eigenlijk nog in uw voorraad zit? Vink bij ‘wijziging’ aan ‘ongebruikt’.
- Stuur het formulier en bijlagen naar [email protected].
- Wij controleren uw verzoek. Besluiten wij dat de correctie doorgevoerd kan worden, dan corrigeren we de fout in het register.
- Binnen 5 werkdagen vertellen wij u per telefoon of e-mail wat wij deden met uw aanvraag.
- Besluiten wij dat de correctie doorgevoerd kan worden, dan corrigeren we de fout in het register.
Formulier ongeschikt
Heeft u een correctie die u niet via het correctieformulier kunt aangeven? Neem contact op met onze GAIK helpdesk.