Opsporen en herstellen van fouten in uw registratie

Controleer regelmatig uw registraties in GAIK Online om eventuele fouten op tijd te herstellen. Komt u een fout tegen en kunt u deze niet meer zelf herstellen? Vraag dan binnen 3 werkdagen nadat u de fout ontdekt bij ons een correctie aan. Wij kunnen het register dan aanpassen.
    • U registreerde een verkeerd kenteken of verkeerde lamineercode
    • U registreerde de kentekenplaat niet in het juiste proces
    • U registreerde een geproduceerde plaat niet als ‘afgegeven’
  • Om uw registraties te controleren, kunt u bij ons een overzicht opvragen. Zo krijgt u overzicht op uw voorraad en kunt u eventuele fouten in uw registratie op tijd opsporen.

    1. Via de knop ‘Aanvragen overzicht’ in de webapplicatie Gaik Online vraagt u een overzicht aan van de kentekenplaten die u heeft verwerkt. U geeft daarbij aan voor welke tijdsperiode u het overzicht wilt. 
    2. Via de knop Ophalen bestanden via WEBREB haalt u het bestand de volgende dag op. Handleiding nodig? Download ‘Ophalen bestanden via WEBREB/GAIK online (pdf, 438kb)’.
    3. Bevestig het ophalen zodat de lijst uit het overzicht verdwijnt.
    4. Ga na of het overzicht klopt met uw voorraad en informatie.
    5. Komt u fouten tegen die u niet zelf kunt herstellen? Vraag ons dan om de fout te corrigeren, lees: ‘Zo corrigeert u een fout’.

    1. Vul het formulier Correctie registratie kentekenplaten (pdf, 163kb) in. Gebruik 1 formulier per kentekenplaat, per reeks kentekenplaten of per kenteken.
    2.  Vul de lamineercode(s) in.
    3. Gaat het om een correctie van gegevens?
      • Vink bij ‘wijziging’ om welk proces het gaat en geef aan wat de juiste gegevens zijn.
      • Als u stukken heeft waaruit blijkt wat de juiste gegevens zijn zoals een kopie van het kentekenbewijs, voeg dan een kopie toe.
    4. Gaat het om een kentekenplaat die eigenlijk nog in uw voorraad zit? Vink bij ‘wijziging’ aan ‘ongebruikt’.
    5. Stuur het formulier en bijlagen naar [email protected].
    6. Wij controleren uw verzoek. Besluiten wij dat de correctie doorgevoerd kan worden, dan corrigeren we de fout in het register.
    7. Binnen 5 werkdagen vertellen wij u per telefoon of e-mail wat wij deden met uw aanvraag.
    8. Besluiten wij dat de correctie doorgevoerd kan worden, dan corrigeren we de fout in het register.

    Formulier ongeschikt

    Heeft u een correctie die u niet via het correctieformulier kunt aangeven? Neem contact op met onze GAIK helpdesk.

Heeft deze informatie u geholpen?