• (Link) Waarom is het belangrijk om de DWO te gebruiken?

    U krijgt de route die u aangevraagd heeft. Als voorbeeld: de DWO routeert via de pont Rozenburg terwijl u eigenlijk via de rijkswegen had willen rijden. De ontheffingsmedewerker kan de aangevraagde route vervolgens gelijk uitzetten bij de betreffende wegbeheerder.
  • (Link) Hoe kan het dat ik in de DWO een route kan plannen en ik toch een afwijzing van de wegbeheerder krijg?

    De DWO kiest de kortste route. De DWO routeert nooit over wegen die fysiek geblokkeerd zijn in verband met lengte/ breedte/ hoogte/ massa. Maar de DWO houdt geen rekening met VRI’s, straatmeubilair, midden geleiders, lantaarnpalen, rammelstroken, (verhoogde) rotondes, bomen etc. Daarom is het belangrijk dat u zelf de route aangeeft in de DWO. Gebruik hiervoor eventueel routeerpunten. Het sluit niet uit dat de wegbeheerder uw route alsnog afwijst. In dat geval bellen wij u en kijken samen naar een eventuele alternatieve route.
  • (Link) Waarom is het exacte laad- en losadres zo belangrijk?

    Het is mogelijk dat de route niet gerouteerd kan worden in verband met eventuele beperkingen. Denk bijvoorbeeld aan de N381. Deze provinciale weg heeft een hoogte- en gewichtsbeperking.

    Als u het juiste laad- of losadres, de bouwlocatie opgeeft of een huisnummer vermeld in een straat kan het zijn dat de beperkingen niet van toepassing zijn. Als wij deze informatie bij u moeten opvragen, vertraagt dit de afhandeling.

    Geeft de DWO aan dat het huisnummer onbekend is? Vermeld dit dan bij de opmerkingen. Dit geldt ook voor bouwlocaties die u niet kunt opgegeven in de DWO. Kies hierbij de dichtstbijzijnde straat en vermeldt bij de opmerkingen de bouwlocatie.