Digitaliseren van facturen

De RDW is continu bezig met het verbeteren en digitaliseren van haar processen. Begin 2019 gaat de RDW de factuur voor zakelijke klanten in een vernieuwde vorm versturen. Zakelijke klanten van de RDW ontvangen nu een totaalfactuur per post of per e-mail met daarop de specificatie. Vanaf het nieuwe jaar verstuurt de RDW de specificatie apart en alleen nog maar digitaal (e-mail).

Registreren e-mailadres

Bent u erkenninghouder en wilt u de factuur en de specificatie digitaal ontvangen? Dan is het van belang om een e-mailadres voor facturen bij de RDW te registreren. U kunt dit aanpassen via de pagina Bedrijfsgegevens wijzigen.

Ontvangt u wel facturen van de RDW maar bent u geen erkenninghouder, dan ontvangt u van ons een brief over deze verandering met een bijgevoegd formulier. U kunt dit formulier invullen en naar de RDW opsturen om uw e-mailadres te laten registreren. Ontvangt u al digitale facturen, dan hoeft u niets te doen. U krijgt van ons in een vernieuwde vorm uw factuur.

Goed om te weten

Het is mogelijk dat u over de maand december 2018 twee verschillende facturen ontvangt: de factuur zoals u gewend bent en de nieuwe. Opgeteld zijn de facturen samen het totaalbedrag van die maand. Het kan ook voorkomen dat u in de factuur over de maand november de afrekening van een aantal dagen mist. Deze regels vindt u terug in de factuur over december 2018, die u begin januari 2019 van ons ontvangt.