Landelijke afhandeling aanvragen herregistratie verbetert wachttijden

Bent u een autohandelaar en doet u wel eens een digitale aanvraag (VIA-aanvraag) voor herregistratie bij de RDW? Lees dan snel verder. Vanaf 22 mei gebruiken we een nieuwe werkwijze waardoor we de wachttijden tussen alle locaties gelijk trekken. Zo kan het zijn dat de wachttijden voor het herregistreren van uw voertuig iets korter of langer wordt dan u gewend bent, maar we streven altijd naar afhandeling binnen vijf werkdagen. 

Niet meer bij specifieke keuringslocatie

Vanaf 22 mei worden alle aanvragen van herregistratie namelijk niet meer bij een specifieke keuringslocatie ingediend. Aanvragen komen vanaf dan centraal binnen en handelen onze keuringslocaties vervolgens op volgorde van binnenkomst af. Door het werk op deze manier te verdelen, zijn er geen verschillen meer in de wachttijden. Ook hebben tijdelijke capaciteitsproblemen op één van de locaties minder invloed op de totale wachttijd. Hiermee verbeteren we onze dienstverlening.

Geen ander aanvraagproces voor u

Het aanvraagproces voor het herregistreren van uw voertuig verandert niet. Heeft u een vraag over uw aanvraag? Ga dan naar rdw.nl/contact of bel naar 088 008 7447. Onze klantenservice staat van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur voor u klaar.