Stijging in aanvraag keuringsafspraken
Verwachting
De verwachting is dat er nog meer aanvragen binnen komen voor het einde van dit jaar. Daarom zijn we, in samenwerking met de branche, aan de slag gegaan met een aantal maatregelen om de doorlooptijden terug te dringen en deze vraag zo goed mogelijk op te vangen.
Wat hebben we al gedaan en wat gaan we nog doen
- Meer en efficiëntere inzet van medewerkers
Met de branche zijn er voorrangdiensten benoemd en is er extra capaciteit gecreëerd door gekwalificeerde medewerkers gerichter in te zetten op deze voorrangsdiensten. Daarnaast zijn er meer medewerkers opgeleid met verschillende kwalificaties. De voorrangsdiensten zijn:
- Eerste opnames bedrijfsvoertuigen
- Periodiek keuren ADR-voertuigen en bussen
- Herregistratie van personen- en bedrijfswagens/motorfietsen, zowel digitaal als fysieke keuringen (zakelijke klanten)
- LRV
- Schadevoertuigen (zakelijke markt)
- Mogelijke verruiming openingstijden en keuren aan huis
In samenwerking met de branche onderzoeken we de mogelijkheden om meer keuringsafspraken in te plannen. Waarbij we denken aan verruiming van de openingstijden voor een aantal keuringslocaties en inzet van extra medewerkers.
- Digitale importprocedure
Het grootste deel van de digitale importaanvragen zijn in de afgelopen maanden binnen 5 werkdagen afgehandeld. Wel zien we in de vakantieperiode een stijging in het aanbod waardoor de doorlooptijd is opgelopen. We verwachten dit binnen een korte termijn weer op orde te hebben.
Plan op tijd uw afspraak in
Wilt u zeker weten dat uw voertuig voor het einde van het jaar wordt gekeurd en geregistreerd? Dan adviseren wij om voor 1 november een afspraak in te plannen.