Terugroepactie melden
Is er een terugkerend probleem met een type voertuig dat u heeft geproduceerd? Als er een veiligheidsrisico is, kunt u dit bij ons melden. U informeert altijd de klant, roept de voertuigen terug en laat ze herstellen. Terugroepen regelt u met een certificaat.
Wanneer melden
U meldt een probleem in deze situaties, doe dit zo snel mogelijk:
- Het probleem komt meerdere keren voor bij een type voertuig. Dus niet alleen bij een individueel voertuig.
- Het probleem vormt een ernstig risico voor de veiligheid, volksgezondheid of het milieu.
Zo meldt u een terugroepactie
- Klik op 'Terugroepactie melden' en vul uw gegevens in.
- Na uw melding neemt 1 van onze inspecteurs binnen 5 werkdagen contact met u op. Daarna maken wij samen met u het dossier compleet. We publiceren dit in het terugroepregister.
- Met een certificaat krijgt u toegang tot Mijn terugroepacties. Daarin levert u bij elke terugroepactie de wereldwijde VIN-statuslijst aan. Op die lijst staan alle betrokken voertuigen.
- U informeert de klant over het probleem, het gevaar en de maatregelen die u neemt. Is de terugroepactie gepubliceerd? Dan kunt u bij ons persoonsgegevens opvragen om de klanten te bereiken. Dit doet u via 'Mijn terugroepacties'. U betaalt de kosten via een verzamelfactuur. Deze ontvangt u de volgende maand via e-mail.
- Is een voertuig hersteld? U meldt dit via 'Mijn terugroepacties'. Hiervoor uploadt u minimaal 1 keer per maand een actuele VIN-statuslijst met daarop de status van alle betrokken voertuigen. De volgende dag is de status voor elk voertuig bijgewerkt in het kentekenregister.
- Terugroepacties beheert u via 'Mijn terugroepacties'. Daar vindt u de lopende terugroepacties en kunt u statusrapporten downloaden. Inloggen doet u met hetzelfde certificaat.